Ojda Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Ok. Takk Abbor. Men hva mere eller bedre gjør kompasset i autopiloten en retningsinformasjonen som gpsèn kommer med? Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
mons Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Den viser sann retning på båten istedenfor fartsretningen. Betyr ingenting når du kjører, men hvis du for eksempel stopper opp i mørke eller tåke vet du plutselig ikke hvor baugen peker uten å bruke kompasset. Det er kronglete hvis du bruker plotter med kurs opp og derved ikke har kompassrosa tilgjengelig som på papirkart. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Ojda Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Flott. Da kobler jeg den med både ut og inngang. Så slipper jeg vel også at kartet danser rundt som en gal når jeg står stille med kurs opp, ganske frustrerende når man skal gjøre noe i kartet mens båten ligger stille. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
mons Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Det slipper du! Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.