Kire Startet 19.November.2009 Link til dette innlegget Startet 19.November.2009 Sitter og ser på finn.no på motorer og det er lagt ut annonse på V8 peninsular diesel. Erfaringsmessig ønsker jeg meg litt svar fra de som har hatt slik. Er denne forhandler i Trondheim skikkelig seriøs?? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19925434 Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Har hat en slik på 300Hk og den var helt grei gikk som bare det. Drevet som var levert med motoren Bravo 3 var det være med det var noe orntlig drit som stadig brøt sammen. Forhandleren hvet jeg ingenting omm. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Jeg har Peninsular 310 Hk. og Brav 2 X-dieseldrev. Er kjempefornøyd. Jeg kjøpte fra hovedimportør for Skandinavia i Sverige. Kjenner heller ikke omdømmet til evt. forhandlere i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 (redigert) Kjenner heller ikke omdømmet til evt. forhandlere i Norge. Jeg har også hatt en 310 hp -03 mod m/Bravo 3x drev. Drevet var det aldri noe problemer med i de tre åra jeg hadde den, men det var mye klatt med motor. Men tror ikke dette skal vektlegges så veldig mye, da jeg mistenker en tidlegere eier å ha drevet "hærverk" istedet for service&vedlikehold. Jan Vidar Vestvik v/DP Service like innenfor Haugesund er å regne som spesialist på disse motorene. Han har også et komplett delelager. Anbefales Jeg ville snakke med han og fått en pris også da... Redigert 19.November.2009 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Takker for svar. Skal ringe han nå. Har jo hørt litt av hvert om aktører på disse motorene, så vil gjerne være sikker. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 J.V.Vestvik skaffer deler/olje, osv. til Peninsular. Jeg handler der. Hvis han fremdeles selger disse motorene er det bra kar å ha med å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Sitter og ser på finn.no på motorer og det er lagt ut annonse på V8 peninsular diesel. Erfaringsmessig ønsker jeg meg litt svar fra de som har hatt slik. Er denne forhandler i Trondheim skikkelig seriøs??http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19925434 Skikkelig seriøs er vel å ta godt i ang. denne forhandlere Jeg anbefaler ingen å handle med han der hvertfall Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
68 GT Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Hva slags motor er dette? Eget merke eller Ford,GM eller noe annet? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
68 GT Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Hva slags motor er dette? Eget merke eller Ford,GM eller noe annet? Var GM fant jeg ut.............. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
båtn2 Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Hva slags motor er dette? Eget merke eller Ford,GM eller noe annet? Det er en resirkulert GM motor som er marinesert Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
bayliner2858 Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Blokka kan være svakpå 310hk. Jeg satte inn en Hummerblokk og bytta fra pentadrev til Mercruiser2x. God som gull Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 (redigert) GM svak blokk? 6,5 liter 310 Hk. Det tas ut opp til 400 Hk av denne blokka i lastebiler. Den holder! Og Peninsular er ikke noe resirkulert. Det er fabrikknye blokker, og ikke ombygde bilmotorer. Redigert 21.November.2009 av trikkern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 GM svak blokk? 6,5 liter 310 Hk. Det tas ut opp til 400 Hk av denne blokka i lastebiler. Den holder! Jo, jeg ble advart om eldre en -03 mod når jeg kjøpte båt med Peninsular motor, nettopp pga flere tilfeller med sprekk i blokka Jeg vet konkret om 2-3 stk som opplevde dette rundt +/- 2000. Dette var på nye motorer og ble dekket av garantien, men sesongen var ødelagt okke som Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Jo, riktig at før 2003 var det en serie problemmotorer inntil feilen var rettet i produksjonen. Men her går jeg ut fra at trådstarteren er ute etter ny motor. Har ikke hørt om problemer med de nye i det hele tatt. De er nå tross alt den mest brukte motoren i småfiskeflåten i USA. Skulle vel si noe om kvalitet det. Sitér dette innlegget Link to post
Sailing Moana Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 GM svak blokk? 6,5 liter 310 Hk. Det tas ut opp til 400 Hk av denne blokka i lastebiler. Den holder!Og Peninsular er ikke noe resirkulert. Det er fabrikknye blokker, og ikke ombygde bilmotorer. 400 hk i lastebil med 6,5 liters GM høres mye ut. I en Scania må du opp på et motorvolum som nesten er det dobelte, 12 liter for å oppnå en ytelse på over 400 hester. I en Volvo, 11 liter. I marineutgaver er det tatt ut atskillig mer. Yanmar bruker en del Scania, og de tar ut ganske mye mer effekt ut av de samme blokkene. Man vil alltid kunne ta ut mye mer effekt av en marinemotor enn en som står et kjøretøy, uten at det går utover brukervennlighet og varighet! Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Feliz Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Nå skal man være litt forsiktig med å si for mye her, men skal du handle denne motoren som står i annonsen anbefaler jeg deg å hente selv, være sikker på at du har fått med alt som er lovet før du betaler. Ettersending av manglende deler er et fremmedord der i gården. Har forøvrig to slike 160 HK til salgs nå med gangtid 95 timer. Send PM hvis interessert. Ser at Trikkern har funnet den "optimale" løsningen på sin 3058 og går selv for å bygge om til single 320 HK med Bravo 2. Med unntak av de feilene jeg selv gjorde under installasjon er det ingenting å si på kvaliteten på motorene. De rusler og går bar de får litt mat:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.