Jump to content

Peninsular V8 diesel, bør man satse på det

Kire

Recommended Posts

Kjenner heller ikke omdømmet til evt. forhandlere i Norge.

Jeg har også hatt en 310 hp -03 mod m/Bravo 3x drev. Drevet var det aldri noe problemer med i de tre åra jeg hadde den, men det var mye klatt med motor. Men tror ikke dette skal vektlegges så veldig mye, da jeg mistenker en tidlegere eier å ha drevet "hærverk" istedet for service&vedlikehold.

Jan Vidar Vestvik v/DP Service like innenfor Haugesund er å regne som spesialist på disse motorene. Han har også et komplett delelager. Anbefales :smash::smash: Jeg ville snakke med han og fått en pris også da...

Redigert av alfb (see edit history)
Sitter og ser på finn.no på motorer og det er lagt ut annonse på V8 peninsular diesel. Erfaringsmessig ønsker jeg meg litt svar fra de som har hatt slik. Er denne forhandler i Trondheim skikkelig seriøs??

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19925434

Skikkelig seriøs er vel å ta godt i ang. denne forhandlere :headbang: Jeg anbefaler ingen å handle med han der :crazy: hvertfall

Quicksilver

GM svak blokk? 6,5 liter 310 Hk. Det tas ut opp til 400 Hk av denne blokka i lastebiler. Den holder!

Jo, jeg ble advart om eldre en -03 mod når jeg kjøpte båt med Peninsular motor, nettopp pga flere tilfeller med sprekk i blokka :crazy:

Jeg vet konkret om 2-3 stk som opplevde dette rundt +/- 2000. Dette var på nye motorer og ble dekket av garantien, men sesongen var ødelagt okke som :headbang:

GM svak blokk? 6,5 liter 310 Hk. Det tas ut opp til 400 Hk av denne blokka i lastebiler. Den holder!

Og Peninsular er ikke noe resirkulert. Det er fabrikknye blokker, og ikke ombygde bilmotorer.

400 hk i lastebil med 6,5 liters GM høres mye ut. I en Scania må du opp på et motorvolum som nesten er det dobelte, 12 liter for å oppnå en ytelse på over 400 hester. I en Volvo, 11 liter. I marineutgaver er det tatt ut atskillig mer. Yanmar bruker en del Scania, og de tar ut ganske mye mer effekt ut av de samme blokkene. Man vil alltid kunne ta ut mye mer effekt av en marinemotor enn en som står et kjøretøy, uten at det går utover brukervennlighet og varighet!

Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann!

• 3 uker senere...

Nå skal man være litt forsiktig med å si for mye her, men skal du handle denne motoren som står i annonsen anbefaler jeg deg å hente selv, være sikker på at du har fått med alt som er lovet før du betaler. Ettersending av manglende deler er et fremmedord der i gården. Har forøvrig to slike 160 HK til salgs nå med gangtid 95 timer. Send PM hvis interessert. Ser at Trikkern har funnet den "optimale" løsningen på sin 3058 og går selv for å bygge om til single 320 HK med Bravo 2. Med unntak av de feilene jeg selv gjorde under installasjon er det ingenting å si på kvaliteten på motorene. De rusler og går bar de får litt mat:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...