Tidi Startet 20.November.2009 Link til dette innlegget Startet 20.November.2009 Er det noen som har kjennskap til eventuelle forskjeller mellom Ford 2712E og 2722E? Vet at 2722 er arvtakeren til 2712 og at motorene er nærmest like. Lurer imidlertid på om toppen fra 2712 passer rett på 2722. Det samme gjelder mariniseringen. På grunn av havari på min ellers så trofaste 2712, vurderer jeg å kjøpe en brukt 2722. Har prøvd å ringe KDtrading i flere dager uten å få svar på telefonen, så satser på at noen her kan gi meg svarene jeg trenger. M.v.h Nauticatten Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 har bok til Ford 2710E , 11 , 12 , 13 , 14, 15 og 2704FT som PDF fil har du Ford 2722E så kan vi bytte. kjekt å ha. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tidi Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Har sendt deg IM. Prøver å legge ut linken til Manual 2722 som ligger på KDtrading sine sider http://www.kdtrading.no/tradingshop/articl...214bae993312de4 M.v.h Nauticatten Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Flott hvis det kan legges i arkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Fått manualen av roger-jo. Viser seg at den er å finne på linken som ligger her. Da laster vi den ikke opp hos oss. Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Ford 2712 tilhører 2700-serien, mens 2722 tilhører 2720-serien. Topplokkene i disse to seriene går ikke om hverandre, det er store forskjeller - bl.a. forskjell i kjølekanaler, størrelse innsugsporter osv. Sitér dette innlegget Link to post
Tidi Svart 21.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 OK, Betyr det at mariniseringsutstyret fra 2712 ikke vil passe på 2722? Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Jeg vet at frontmontert (Bowman) varmeveksler, oljekjølere, svinghjulshus etc. går om hverandre, og jeg tror også at eksosmanifoldene er like, men det er mulig det er noe forskjell i feste av eksosbendet. (Varmevekslerne kan ha noe variabel størrelse og kapasitet ved forskjellig effektuttak - spesielt der det er montert turbo og evt. intercooler). Sitér dette innlegget Link to post
Tidi Svart 21.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Takker for svar. For å være helt konkret, så brant jeg et veivlager i sommer med den følge at veiven ble skadet. Går derfor å lurer på om jeg skal få slipt opp veiven, eller få tak i en brukt motor som jeg kan sette rett ned i båten. Har hørt at 2722 passer rett ned på fundamentet der det før stod en 2712. Ser for meg at kostnadene med å reparere veiven blir såpass store at det kanskje svarer seg å få tak i en brukt motor. Har sett på en 2722, men den har tørr eksos og kjølesløyfe. Tenkte da at jeg kunne sette over oljekjøler og manefoil fra gamlemotoren. Den gamle 2712 motoren brukte mer og mer olje, noe som også resulterte i at veivlageret til slutt brant. Selv om jeg sliper veiven, vil jeg fremdeles ha en gammel motor med høyt oljeforbuk. Ikke helt lett dette her nei Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Hei, leit å høre, Jeg har hatt Ford 85 hk i en båt fra 87, jeg husker da fra 87 at fogjengeren var på 68 hk. Det jeg tror er at 68 og 85 hk er samme motor, men bare mere diesel. Jeg et forslag at du ringer Haalås & Moen i Kr.sund 71 57 28 50. De har levert disse motorene i mange sjarker opp gjennom årene, eks, Malo sjarker. I dag har jeg en som heter 2722 Tigr på 155 hk, OBS, det er samme motoren bare med tubo og intercooler. Kjempemotor, den står i en Halco 29, marser 17 mil, topp 21. Sitér dette innlegget Link to post
Tidi Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Takk skal du ha Jonn. Tar en telefon til Møre i morgen. Min 2712 er oppgitt til 78hk og er en ford Lehman, men bygger vel på samme blokken som Sabbforden. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 2712E som ble produsert opp til 1982, ble marinisert av mange forskjellige rundt om i europa... Sabben hadde 68hk. som sin betegnelse, da det var det man kunne ta ut av den mer eller mindre kontinuerlig, mens fullt turtall var 74hk.... eller deromkring... Hvis du sjekker på Finn.no så ligger det noe der.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.