Kaarevigen Startet 22.November.2009 Link til dette innlegget Startet 22.November.2009 Har tenkt å kjøpe av de nye Buster 21' XXL utgavene eller en Magnum. Har lagt merke til endel innsigelser rundt at lakken bobler rundt innfestninger. Noen som har erfaringer med dette? Generelle erfaringer med XXL 21' / 150 hk eller Magnum med noe større motor tas i mot. Er litt forelsket i disse båtene og har vært skuteløs et par sesonger så nå må jeg bestemme meg !! Sitér dette innlegget Link to post
KongTut Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Heisan. Det er sant at noen båter har fått bobler i lakken, men det er snakk om de eldre båtene. De nye Buster XXL båtene har ingen gjennomføringer i skroget som fører til bobling. Ellers er det en herlig båt å kjøre, trygg og med gode kjøreegenskaper! Sitér dette innlegget Link to post
svarsko Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Hei! har en Bus xl 06. Jeg har fått tendenser på bobler i lakken, da spesielt rundt innfesting av foten til stolene. Dette forklares med at det er brukes syrefaste skruer til å feste disse med. Syrefast/rustfritt i lag med alu er en dårlig kombinasjon da dette fører til korrugering og dermed blærer i lakken. Sitér dette innlegget Link to post
janerik001 Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 (redigert) Jeg har XXL 09 mod med 150hk. Suuuper fornøyd med båten på alle felt. Har hatt et lite problem emd lakken, da tilpasningen av en aluminiumslist var litt dårlig så bakre hjørnet på ramma til vindu skallet av. (se bilde) Det ble godtatt som reklamasjon med en gang. Båten er på rep nå, og skal være klar før påske... Redigert 17.Mars.2010 av janerik001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
P.O Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 (redigert) Har en buster xxl 07 mod, som eg har eigd en sesong, kjøpt ny i 09. la merke til endel bobler i lakken når eg tok opp båten i haust, dette var rundt innfesting til badestigen.. Sliter med å komme i kontakt med forhandler.. sendt mellom 5 og 10 mailer, og ringt mange ganger uten å få svar. Virker som en meget useriøs kar! Min nærmeste forhandler driver ikkje med lakkering, så dei kan ikkje hjelpe meg. Veit dere kor på vestlandet en kan få levert inn båten til reklamasjon for å få dette utbedra?? Litt OT muligens, men likevel en ting man bør vere obs på: Har også hatt problem med sjølvlensinga.. Båten har ved et par anledninger holdt på å gå under med akterspeilet pga dette. har ikkje vore heime når det har skjedd, so eg kan takke hjelpsomme/oppmerksomme naboer for at det har gått bra! Stoler ikkje på sjølvlensinga i det heile tatt, og då er vel mykje av vitsen vekk. Korleis skal egentli dette fungere?? Er det sånn at den elektriske pumpa skal begynde å pumpe automatisk? Det gjer nemlig ikkje mi, må holde inne lenseknappen på dashbordet for at den skal lense. mulig eg mangler en hevert?? Og ka om batteriet blir flatt? Takknemlig for alle innspill!! Redigert 26.Mars.2010 av P.O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
P.O Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 (redigert) redigert pga. dobbelt innlegg Redigert 26.Mars.2010 av P.O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Jeg vet ikke så mye om konstruksjonen til Buster, men det første spørsmålet jeg ville fått avklart er om båten er / skal være selvdrenerende. Hvis båten har automatisk lensepumpe så må det vel være installert en bryter for dette. Lensepumpe (Atumatisk) (manuell). Skal båten din være selvdrenerende og ikke er det, -og båten bare har manuell lensepumpe så er det ikke så rart at den kan synke uten tilsyn. Sitér dette innlegget Link to post
janerik001 Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Jeg har hatt en Buster L i noen år. Den har ikke automatisk lensepumpe. Regner med at det er det samme på din XXL. Det er også viktig å holde gummiventilne rene, da skjell og annen skitt elsker å slå seg til der. Blir det litt mye vann i båten, renner vannet inn isteden for ut, så du bør ikke stole for mye på denne selvlensingen. Jeg ville byttet ut pumpen med en automatisk lensepumpe, så er problemet løst. Lakken derimot ser ikke bra ut på din båt. Sånn skal selvfølgelig ikke en Buser 07 se ut. Var trappa montert av forhandler, eller har du montert den selv? Jeg vet det er viktig å unngå varmgang når du borrer i aluminiumen, samt legge plast eller gummi som et mellomlegg. Hvis ikke får du gnisninger mellom trapp og lakk, som gjør at lakken bobler. Det er Yamaha Norge som har overtatt Bustersalget nå, men jeg vet ikke hvem som er kontaktpersonen der. Jeg har kjøpt min båt via Grimstad Baadsenter, og fått utrolig bra hjelp på mine henvendelser der. Kanskje du kan ta en prat med di, så sender di deg nok videre til rette person. Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 (redigert) Buster XXL har ifølge manualen (side 18) automatisk lensepumpe. Hvis den ikke virker er det feil. På min XL har dette alltid virket slik det bør. Manualen ligger forøvrig her Boblene i lakken bør du reklamere på. Stigen er jo fabrikkmontert. Redigert 20.April.2010 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Kaimor Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Du må få sjekket den lensepumpa, noe må være galt. Den skal starte automatisk når vannet når over et bestemt nivå i kjølen, selv om strømbryteren er frakoblet. Ellers kan man også kjøre den manuelt på dashbordet. Pumpa har fungert knirkefritt på min Buster X, på fjerde sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Ser ut som om Buster har løst problemet med bobler i lakken på den nye xxl modellen som kom denne uke. Den leveres med ubehandlet aluminium på hele akterspeilet. Sikkert praktisk, men det var ikke pent. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Terje338 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Har buster komt med ny XXL modell? eventuelt er der noko meir info/bilder og finne av den på nettet? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Kommentar til lensepumpe. På min Magnum 04 mod er pumpen automatisk når bryteren er trykket inn oppe. I midtstilling avslått,og når bryteren trykkes inn nede,vippebryter,kjøres den manuelt. Dette skjer uavhenging av hovedstrømbryter. Vi si det slik at Magnumen er 70% selvlensende. Sitér dette innlegget Link to post
P.O Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Min bryter har kun 2 stiller.. av og på, der en må holde bryteren inne for at den skal pumpe. Men har no fått meg ny pumpe, av heilautomatisk type, min lokale forhandler fiksa dette uten spørsmål. Det var heverten som var gåen på mi gamle. Har også fått avklart lakkering av akterspeilet.. Berre litt stress å måtte køyre langt for å få det gjort. Sitér dette innlegget Link to post
TT120R Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Så bra du får orden på båten din. Jeg har gitt opp min med tanke på bobler i lakken. Det er bobler stort sett rundt hver eneste popnagle i hele båten. Har en XXL 04mod som jeg har prøvd å få reklamert på i over 2år !!. Både forrige importør og nå Yamaha Norge. Men de gidder ikke engang å svare etter x-antall telefoner og mailer. Litt synd med tanke på at jeg er veldig fornøyd med båten sine sjøegenskaper Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 04 modellen er vel ulakkert i skroget,er vel bare rundt lukene innvendig? Min 04 magnum er slik,og det løsner litt lakk her og der,men det skal jeg fikse selv. Garantien er vel ute på min,men dersom du reklamerte før 5 år var gått,skal du få hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
TT120R Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Hei joda stemmer det med utvendig skrog ikke er lakkert(ville også helst han den sånn!) Det er innvendig på alle hengslene som det er mye bobler, der hvor alle popnaglene sitter. Jeg kjøpte båten brukt i 2008, og ringte først til BåtBerge(mener jeg) for å høre om dette var vanlig. De svarte at de hadde vært borti lignende saker tidligere, og det var blitt godkjent som reklamasjon. For å gjøre en lang historie kort, så har jeg blitt lovt av alle jeg har vært i kontakt med vedrørende saken at dette skulle de ordne opp i. Nå, over 2år senere og utallige telefoner og mailer er jeg rett og slett bare lei hele greia. Men men, båten går fint på sjøen iallefall....... Sitér dette innlegget Link to post
Navtor Svart Torsdag 13:50 Link til dette innlegget Svart Torsdag 13:50 Noen som har tips om lakk/kode for å reparere dette seilbåt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.