Ceciliestorming Startet 22.November.2009 Link til dette innlegget Startet 22.November.2009 (redigert) Hei. Det gjelder som nevnt en VPmd5 med 110s drev. Som regel både under/rett etter starting, og ved kjøring på halv til trekvart fart ryker den kraftig (også når den står i fri. Når vi konserverte den i høst, koblet vi kjølevannslangen (den som er koblet med inntak via seildrevet) vi la slangen oppi en bøtte, og lot haveslangen også ligge oppi og fylle opp etterhvert. Det var så godt som ingen røk. Hverken ved oppstart eller forskjellige turtall. Kan det skyldes trange kanaler/inntak i seildrevet, slik at når kjøleslangen sugde vann fra bøtta blir det bedre kjøling enn når den suger via seildrevet? Lurer på om noen her på BP har vært borti lignende, eller har en forslag til hva det skyldes. Mvh. Cecilie Redigert 22.November.2009 av Ceciliestorming (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Det kan det jo være. Lite vann gir gjerne mer damp i eksosen. Men da burde du vel strengt tatt hatt litt kjøleproblemer også. Men det er jo ikke et ukjent problem at kanalene i seilvdrevet tettes til av blåskjell, så jeg ville uansett ha staket opp så godt det gåt og spylt ut restene. Du skal ikke se bort fra at det er rimelig tett her... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ceciliestorming Svart 25.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Hei Index. Takker for svar. Er det andre som har opplevd samme, f.eks om det hjelper å lage nytt kjølevannsinntak med ny gjennomføring. Mvh. Cecilie Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.