Jump to content

Vask av kalesje,hva vasker dere med?

Skogens Konge

Recommended Posts

Har ingen av Dere prøvd Jens Sagen sine kalesjeprodukter da?

Jens Sagen har jo både kalesjerens og impregnering mm. Og de skal jo være i en klasse for seg selv. "Alle" skryter jo disse produktene i fra dette firma rett til himmels.

:cheers:

Fant dette inlegget i en tidligere tråd. Har sett reklamebrosjyren for dette produktet hos sadelmakeren jeg bruker. Den så meget overbevisende ut.

Jeg vil ikke levere til (ihjel)-vask hos noe firma :nonod: :nonod: - gjorde det for 2 år siden og sømmene gikk i stykker samme sesongen og kalesja ble helt slaskete.

Har "ny" båt med kalesje fra febr. 2000 - har benyttet biotex og resultatet ser ut til å være veldig bra, :rolleyes: mulig jeg må ta et tak for å få fjernet noe jordslag, kalesja er "stiv" og fin. :yesnod: :yesnod:

Jeg vasket nettopp kalesjen i badekaret med masse biotex. Først la jeg kalesjen utover terassen og skrubbet litt med børste, varmt vann og biotex på de værste flekkene. Det var fortsatt en del flekker igjen da jeg la den i badekaret. Brukte kanskje litt for varmt vann - akkurat slik at jeg klarte å ha fingrene i det - og lot kalesjen ligge til dagen etter. Skylte så mange ganger før jeg hang den til tørk. Kalesjen var da helt ren og fin. Burde vel egentlig montert den direkte på båten mens den var våt for å sikre passformen og at den ikke blir for trang å få på igjen men jeg gjorde det samme sist også og da gikk det greit å montere den igjen til våren. Kalesjen er fra 2006 og har hatt en par vask nå uten etterimpregnering så det er mulig det må til hvis den nå ikke er tett lenger.

Redigert av Tore Tang (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...