rolk Startet 22.November.2009 Link til dette innlegget Startet 22.November.2009 Hvor stort aggeregat må jeg ha for å drifte batteriladeren på 35 amp. Ja det er spørsmålet. Lurer på om jeg skulle hatt det ombord. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Jeg har i bestilling et MASE IS 2.5 fra uniten til omtrent samme formål. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Hvis du mener små bærbare aggregater, så holder det lenge med 1000 watt hvis hovedoppgaven kun er å drive batteriladeren. Skal du drive varmtvannsberederen samtidig, må du opp i 2000 w eller mer. Når jeg bruker mitt 2000 w aggregat kun på lader (Ladac 30 A), går aggregatet nærmest på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Kommer jo an på hvilken batterispenning du har. Har du 12V vill laderen trekke ca 600W, Har du 24V vil den trekke ca 1100W. En lader vil være en såkalt 4 puls belastning på en enfasegenerator og for og være sikker på at spenningsregulatoren på aggregatet ikke skal bli lurt av lasten og kjøre opp spenningen bør aggregatet være dobelt så stort som 4 pulslasten. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Mitt Honda EU10i (1000 watt) kjører laderen min på 30 amp, samt en 500w varmekolbe i varmtvannstanken samtidig. men den klarte ikke å drive disse OG vaffeljernet samtidig.. hehe.. ;) Helt greit. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
rolk Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Kommer jo an på hvilken batterispenning du har. Har du 12V vill laderen trekke ca 600W, Har du 24V vil den trekke ca 1100W. Jeg har 24 v. Skulle gjerne hatt noe støysvakt. Finnes det noen støyisolerte kasser til å ha aggeregatet i. Jeg skulle gjerne hatt det stående på taket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.