snart Startet 22.November.2009 Link til dette innlegget Startet 22.November.2009 Når jeg sikter langs/under båten, ser jeg at den "gir seg" i skroget der den ligger an på de bakerste rullene. Den bakerste rullen treffer båten ca 25cm fra akterspeilet. Er dette riktig? Tror vel at det er det, men må "beroliges". Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Jeg har ikke peil,men glassfiberen kan jo flexe litt,men delaminering kan jo oppstå...... Hvis den skal lagres på henger er det kanskje en fordel at hjulene på side støttene er av gummi og ikke hardplast. Mulig du kan slakke litt på sidestøttene,slik at mere av vekten ligger på kjølen? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
snart Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Hjulene er av gummi, og voggene er såkalt "selvjusterende" (Tiki 2700). Sidestøttene er ikke hardere mot skroget, enn at jeg klarer å dra dem ifra med håndmakt. Båten er som ny, og har ikke vært borti noe som helst. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Kjølen skal ta vekten, sidestøttene, som navnet sier skal være til støtte!! Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 (redigert) Og slik er det. Imidlertid er ikke kjølen helt rett, det kan se ut som om den gir seg litt over de bakre rullene. Redigert 22.November.2009 av anordahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Shalom Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Tre inn en bordbit på 50 cm i lengderetning mellom støtten og skroget for å fordele trykket. Fort og enkelt gjort, og problemet borte (hvis det i det hele tatt er noe problem i utgangspunktet) Mvh. Shaloom. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Ett bildet hadde vært greit Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/16/16378/22112009437.jpg Ser at jeg ikke helt selv ser hva som er problemet.. Redigert 22.November.2009 av anordahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 det vises at den svikter over hjulet, er stroppene veldig stramme? Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 (redigert) Niks, stroppene er helt slakke. Jeg strammer dem "inntil" ved transport, ellers er de helt løse. Disse båtene er vel kjent for å være ganske tykke i skroget i forhold til mye annet, og det er min erfaring også, i forbindelse med montering av Eber med mer. Skroget i siden der jeg lagde eksosgjenomføring var ca 8mm tykt totalt. Redigert 22.November.2009 av anordahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Slik skal det ikke være. Jeg hadde ikke hverken kjørt av gårde eller satt båten fra meg på hengeren. Du sier at rullen er så slakk at du kan dra den fra med håndemakt. Det betyr vel at du også kan trykke inn en slik "bulk" med håndemakt og at det er båten som er "myk". Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Dette må være feil, så myk skal ingen båt være. Du må få dette sett til av fagfolk og ev. få reklamert på det og få det ordnet. Dette er ikke noe du kan slå deg til tåls med. Jeg har sett tilfeller der hele seksjoner av bunnen har falt av pga. delaminering som følge av manglende tykkelse og stivhet. Og hva du har sett av tykkelse ett sted, er ikke nødvendigvis det sammet et annet sted. Det er utrolig hvor det slurves for tiden, med byggemåte, utførelse og annet! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
avsluttet Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 er det en eller annen forsterkning under her? ser ut som bunnen gir etter til det området. Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Jeg sender en e-post til produsenten med bilde, så får vi høre hva de sier. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Hvilket fabrikat/type er det? Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 (redigert) Båten er ikke myk! Når jeg drar sidestøtten i fra skroget, så beholder det den inntrykte fasongen. Hvis jeg "vugger båten" på hengeren, ser jeg ikke antydning til at skroget gir seg på siderullene. Båten er rimelig tung på den bakre rullen, med 300kg påhenger og 200+ liter bensin. Redigert 23.November.2009 av anordahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Antar dete er en karnic 2250, siden intet annet er nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Båten er ikke myk! Når jeg drar sidestøtten i fra skroget, så beholder det den inntrykte fasongen. Ja ja,greit at du fant det ut før du klaget til produsenten. Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 (redigert) He he.. ...må få frem at jeg ikke er ute etter å klage. Har heller ikke klaget til produsent. Er kjempefornøyd med båten! Synes allikevel det ser litt rart ut, så har rett og slett spurt om dette er riktig. Redigert 23.November.2009 av anordahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 er det en eller annen forsterkning under her? ser ut som bunnen gir etter til det området. Ja, er vel ett spant her. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Har to båter på henger og hatt en del båter på henger de senere årene, men til gode å se at bunnen på noen av disse "gir etter" når de hviler på kjølrullene. Hvis bunnen virkelig er så myk så må det da være noe galt et sted? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
snart Svart 30.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 (redigert) Har fått hyggelig svar fra karnic, og de "strongly recommend " at jeg sjekker hvordan båten blit støttet på hengeren. Har avlastet med bukker midlertidig, og forespurt hengerprodusent om mer permanent løsning. Hadde vært artig å høre hva andre med Karnic har for slags hengertype / evnt. med bilder som viser hvordan båten ligger på hengeren. Redigert 30.November.2009 av anordahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 3.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 (redigert) Bumper denne litt. Er det noen som har båt med stor påhenger som har opplevd det samme som jeg? Noen som vil legge ut bilder av hvordan båtene ligger på hengeren? Redigert 3.Desember.2009 av anordahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 3.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 Som jeg har nevnt tidligere i tråden, så virker båten veldig stiv, noe jo Karnic også er kjent for. Det er ingenting som gir seg når jeg "herjer" med båten når den står på hengeren. Allikevel er det ikke til å komme forbi at jeg stusser litt på hvorfor disse "bulkene" har oppstått. (Produsent er klar på at båten har hvilt på for få punkter.) Har nå avlastet båten, og ser på løsninger for flere ruller på hengeren. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 For meg høres det riv ruskende galt ut at skroget skal gi seg der siderullene ligger. Vekta ligger vel uansett på kjølen? Skeptisk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.