Jump to content

karnic 2250 lagret på henger har synlige "bulker" over rullene.

snart

Recommended Posts

Niks, stroppene er helt slakke. Jeg strammer dem "inntil" ved transport, ellers er de helt løse. Disse båtene er vel kjent for å være ganske tykke i skroget i forhold til mye annet, og det er min erfaring også, i forbindelse med montering av Eber med mer. Skroget i siden der jeg lagde eksosgjenomføring var ca 8mm tykt totalt.

Redigert av anordahl (see edit history)

Dette må være feil, så myk skal ingen båt være. Du må få dette sett til av fagfolk og ev. få reklamert på det og få det ordnet. Dette er ikke noe du kan slå deg til tåls med. Jeg har sett tilfeller der hele seksjoner av bunnen har falt av pga. delaminering som følge av manglende tykkelse og stivhet. Og hva du har sett av tykkelse ett sted, er ikke nødvendigvis det sammet et annet sted. Det er utrolig hvor det slurves for tiden, med byggemåte, utførelse og annet!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Har fått hyggelig svar fra karnic, og de "strongly recommend " at jeg sjekker hvordan båten blit støttet på hengeren. Har avlastet med bukker midlertidig, og forespurt hengerprodusent om mer permanent løsning. Hadde vært artig å høre hva andre med Karnic har for slags hengertype / evnt. med bilder som viser hvordan båten ligger på hengeren.

Redigert av anordahl (see edit history)

Som jeg har nevnt tidligere i tråden, så virker båten veldig stiv, noe jo Karnic også er kjent for. Det er ingenting som gir seg når jeg "herjer" med båten når den står på hengeren. Allikevel er det ikke til å komme forbi at jeg stusser litt på hvorfor disse "bulkene" har oppstått. (Produsent er klar på at båten har hvilt på for få punkter.) Har nå avlastet båten, og ser på løsninger for flere ruller på hengeren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...