Jump to content

Erfaringer på teak fra Tailand

Keiko123

Recommended Posts

Er det noen som som har prøvd å bestille artikler fra denne butikken: http://www.thaiteakmarine.com/

Lurer på å bestille noen mindre ting som man ikke får her hjemme.

Er bare noen mindre hjørne buer med 20mm notespor.

Prisen er jo ikke så ille. Men det kan jo bli litt frakt da.

Legger ved koblingen til katalogen http://www.thaiteakmarine.com/cgi-bin/download.pl

Midt på bildet på hjemmesiden deres ser jeg en sammenklappbar koppholder. Kjøpte to slike i Norge i fjor. Det var bare dritt. Hengslene falt av med en gang. Tror ellers at disse teakdelene for en stor del er de samme som føres i mange norske båtbutikker, så du kan sikker sjekke kvaliteten der. Det kan jo hende jeg bare var uheldig med koppholderen.

Dette er selvfølgelig ikke første klasses båtteak, men det trenger en jo heller ikke til slike detaljer. Sannsynligvis er det tynningstak fra plantasjer. Billig og bra nok til "innvortes bruk". Og så vil det gi bedre samvittighet til noen.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 1 måned senere...

Mener at det er eksportforbud på teak i Thailand, med unntak av teakprodukter.

Prisen innenlands er omtrent som for furu i Norge.

Her bygger vi inngangsportal av lovlig teak, kjøpt hos trelasathandleren i Chiangmai. Det hender at jeg tar med en del kapp til Norge når jeg har plass i bagasjen. Kjekt å ha.

27bigboss.jpg

dsc00031.jpg

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...