Jump to content

Båtplass syd i Portugal/Spania om vinteren...erfaringer?

moosewine

Recommended Posts

Reglene er det samme så lenge det flyter og kan bevege seg så vil/bør eierene være skeptiske ... beste du kan gjøre er å finne hus/leilighet nært sjøen .... eller finne en plass som er langt nok vekke fra nordafrika.... slik som Kroatia..

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Jeg har innbilt meg at de er stor utleiemarked i middelhavet med båter uten skipper.

Er de helt feil innbilling :confused:

Det er riktig at det er feil....

Charter med skipper er vanligst i Portugal, Spania, Frankrike og Italia... uten skipper er uvanlig pga ovenfornevnte...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Det som hvertfall blir aktuellt er charter med skipper, hadde vært deilig å kunne tjent litt penger på å seile! Nå er ikke båten noe luksusfartøy med 3 doble lugarer med hvert sitt bad, dette er en seilbåt fra 1980, riktignok 44 fot lang men kun 2,55 bred så her er det bygd i lengden :smiley:

Men tror med eventyrlystne folk som liker å seile kan denne type båt være et bedre alternativ en nyere flytende leiligheter, så send IM og book vinteren 2010/2011!

Divemaster; jeg synes det var greit at du nevnte dette med smugling, hadde faktisk ikke tenkt på at dette kunne være et problem!

.

• 1 måned senere...
Er det noen som har seilt fra Norge til Gibraltar/kanariøyene noen gang og kan skrive noe om dette? Det er ca 2200nm til kanariøyene. Har hørt at å krysse biscaya-bukta er ganske tøff.

Har krysset Biskaya noen ganger. To ganger i en 32' Laurin koster. Vi fikk en sw liten storm i trynet like før vi nådde Finisterre. Lå 12 timer for drivanker - ikke fordi vi måtte, men det var mer behaglig. Vi hadde valgt den korte ruten - rett over. Tilbake (med samme båt) valgte vi å gå lenger ut. Visste at vi passerte Biskaya, men merket ikke noe til det.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...