Sjeldenutpå Startet 23.November.2009 Link til dette innlegget Startet 23.November.2009 (redigert) Ja kona meiner vi må ha ny kalesje. Den gamle kalesjen har en liten plastlomme sydd fast. Inni der var det en lappe med produsent og eit nr. Er redd dette ikkje er leselig lenger. Eg var for tøff med siste vasken trur eg..... Men dersom eg får tips om forskjellige produsenter, så kan eg kanskje kjenne igjenn navnet Husker det såg ut som løkkeskrift. Red: var en tråd tidligere om pris på kalesjer, men endte med bare gratulasjoner den...hihi. Så om nokon har priseksempel? Har en summer family 27AC vi Redigert 23.November.2009 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Zach Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Prøvde et SØK på kalensje og fikk følgende svar. Kanskje du finner noe her: https://baatplassen.no/i/index.php?act=Sear...lesje&st=50 Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Fann nokre linker der ja. Så eg har sendt eit par fårespørsler Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
index Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Jens Sagen, Hauge Produkter, Alf Hansen, Eteka, Seilmaker Mathiesen, Båtskreddaren etc. Mange å velge i. Eteka i Sveio er vel den som er nærmest deg, de pleier å ha gode priser. Men de lager vel kun kalesjer etter mål, så da må enten de til deg eller du til dem for å ta mål... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
alidal Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Jeg skal til Øyane Seil & Kalesjer i Stavanger og få kalesje på min. Kanskje ikke de aller billigste, men jeg har sett båter med kalesje derfra og de er fine. Leverer båten og henter igjen et par uker etterpå...... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Eteka i Sveio er vel den som er nærmest deg, de pleier å ha gode priser. Men de lager vel kun kalesjer etter mål, så da må enten de til deg eller du til dem for å ta mål... Takk takk Ikkje hørt om de en gang. Er det stor forskjell på kvalitet (feks glidelåser..?) og kva stoff de bruker de forskjellige lev? Kan kanskje levere den gamle som mal? Får prøve å google litt og finne mail til de + andre nevnte Noen som har mail så er det fritt for...... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Speedy Svart 24.November.2009 Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Jeg brukte Helly Hansen Spesialprodukter som sydde til meg. Flott jobb og kjapt levert. Kostet vel rundt 8 båtkroner for hele greia Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Jeg brukte Helly Hansen Spesialprodukter som sydde til meg.Flott jobb og kjapt levert. Kostet vel rundt 8 båtkroner Ikkje så gæli det vel? Sendte du inn gamle som mal? Hvor ligger de? Bjørn Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Marulf Svart 24.November.2009 Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Jeg kjøpte kalesje komplett med bøyler og hele stasen hos Jens Sagen i Kristiansand til min forrige båt (sandvik 26 ac). De hadde ferdige maler til denne båten og mange andre. Jeg gav 9 lapper for alt sammen i 2008. Var kjempefornøyd med denne og servicen var upåklagelig. Sjekket også med Eteka som var mye dyrere. De måtte ut for å ta mål, derav prisen (tror prisen var nesten det doble) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Nokon som veit om plassering av knapper feks er en "standard" på summeren? Kan ikkje sjå at det har vert fleire hull i skroget , så en "orginal" bør vel passe... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
eysteind Svart 24.November.2009 Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 MBI mååløy båt og industrisøm Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Da trur eg alle forslag + div googletreff, har fått mail. 13 i alt. Nokon svarer vel då Tusen takk forløbig alle Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Retox_93 Svart 24.November.2009 Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Har hørt veldig mye positivt om Jens sagen og Helly hansen. Skal bestille ny kalesje av Helly hansen før jul satser e på til rundt 8.000 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 24.November.2009 Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Helly Hansen ligger i Søgne hvis jeg ikke tar helt feil. Her er kontaktinfo til han jeg snakket med. Jeg bestilte min usett. Sendte heller ikke ned noen mal men forklarte hvordan overbygg og bøyler med mer så ut. Da tok de det med en gang hva jeg skulle ha. Her er min maildialog med Øyvind Lahr hos Helly Hansen: Hei Har sjekket de opplysningene du har gitt.Det stemmer med mod.100985.Så da burde det gå bra. Kan levere kalesje med luke for 9750kr inkl. mva og fritt tilsendt pr.post/oppkrav. Kan leveres 1.juli-08 (siden vi har holdt på med dette en stund.Ellers er det leveringsstopp før ferien.) MVH Øyvind Lahr ________________________________________ From: Bjørn Tore Bøhmer [mailto:bt.bohmer@hjemme.no] Sent: 14. mai 2008 23:14 To: Øyvind Lahr (Oyvind.Lahr@hellyhansen.no) Subject: Mål for kalesje til Summer Family 27 HT Hei. Takk for samtale pr tlf i dag. Du har gitt meg nytt håp om å få ny kalesje til min båt. Ditt spørsmål vedrørende lengde på den delen av kalesjen som sitter festet i HT i lengderetning så kan jeg fortelle at mitt mål på denne er 38 cm. Da har jeg målt ytterkant stoff. Har også målt hullavstanden (knapphull) der hvor jeg fester kalesjen fast i HT og disse er ca 19 cm mellom hvert hull. Trenger også kalesje/takluke som skal sitte på toppen HT og denne er ca 72 cm i lengderetningen men her må / kan jeg ta mer spesifikke hull etter behov… Ønsket farge på kalesje: Navy Blue Vinduer: Så store som mulig spesielt på bakvegg og sidevegger i feltet mellom glidelåsene. Da burde det være enklere for deg å søke info mot Helly Hansen også... Mvh. Bjørn Tore Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Noen som har mail så er det fritt for...... Se her. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordutsikt Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Ja kona meiner vi må ha ny kalesje. Den gamle kalesjen har en liten plastlomme sydd fast. Inni der var det en lappe med produsent og eit nr. Er redd dette ikkje er leselig lenger. Eg var for tøff med siste vasken trur eg..... Men dersom eg får tips om forskjellige produsenter, så kan eg kanskje kjenne igjenn navnet Husker det såg ut som løkkeskrift. B. Hübert i Kristiansand tel. 38182420 kan jeg tenke meg? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Da trur eg alle forslag + div googletreff, har fått mail.13 i alt. Nokon svarer vel då Kan du publisere din liste med kalesjeleverandører her i tråden så få flere glede av den. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 kan finne de i sende elementer,,,,,,men de første fikk forespørsel for to dager siden. Kanskje de burde havne på i en annen tråd Får gi de nokre dager til kan jo være travelt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
trikkern Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Hei, Sæbø! Eteka i Sveio kommer og tar mål hvis du ønsker. Eller du kan svippe utom med båten. De har gode produkter. Jeg har god erfaring med Hauge Industri på Nesttun. De har liggende alle båtmodeller på data. Jeg ringte inn bestillingen og fikk sydd til 16' Selco fra 1969. Den passet perfekt på hver knapp! Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 (redigert) Kjøpte nettop ny kallesje fra Flataker industrier i Romsdal. Vet ikke om de syr etter mål, men etiketten er muligens slik som du beskriver, en lapp inni en plastlomme på innsiden. Virker som veldig bra kvalitet og gjennomtenkt design på produktet. Redigert 25.November.2009 av h2o (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.