Jump to content

Hvilke kalesjeprodusenter kjenner du til?

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Ja kona meiner vi må ha ny kalesje. Den gamle kalesjen har en liten plastlomme sydd fast. Inni der

var det en lappe med produsent og eit nr. Er redd dette ikkje er leselig lenger.

Eg var for tøff med siste vasken trur eg.....

Men dersom eg får tips om forskjellige produsenter, så kan eg kanskje kjenne igjenn navnet :smiley:

Husker det såg ut som løkkeskrift.

Red: var en tråd tidligere om pris på kalesjer, men endte med bare gratulasjoner den...hihi.

Så om nokon har priseksempel? Har en summer family 27AC vi

Redigert av Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jens Sagen, Hauge Produkter, Alf Hansen, Eteka, Seilmaker Mathiesen, Båtskreddaren etc. Mange å velge i. Eteka i Sveio er vel den som er nærmest deg, de pleier å ha gode priser. Men de lager vel kun kalesjer etter mål, så da må enten de til deg eller du til dem for å ta mål...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Eteka i Sveio er vel den som er nærmest deg, de pleier å ha gode priser. Men de lager vel kun kalesjer etter mål, så da må enten de til deg eller du til dem for å ta mål...

Takk takk :smiley:

Ikkje hørt om de en gang.

Er det stor forskjell på kvalitet (feks glidelåser..?) og kva stoff de bruker de forskjellige lev?

Kan kanskje levere den gamle som mal?

Får prøve å google litt og finne mail til de + andre nevnte

Noen som har mail så er det fritt for...... :seeya:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg kjøpte kalesje komplett med bøyler og hele stasen hos Jens Sagen i Kristiansand til min forrige båt (sandvik 26 ac). De hadde ferdige maler til denne båten og mange andre.

Jeg gav 9 lapper for alt sammen i 2008. Var kjempefornøyd med denne og servicen var upåklagelig.

Sjekket også med Eteka som var mye dyrere. De måtte ut for å ta mål, derav prisen (tror prisen var nesten det doble)

Helly Hansen ligger i Søgne hvis jeg ikke tar helt feil.

Her er kontaktinfo til han jeg snakket med.

Jeg bestilte min usett. Sendte heller ikke ned noen mal men forklarte hvordan overbygg og bøyler med mer så ut. Da tok de det med en gang hva jeg skulle ha.

Her er min maildialog med Øyvind Lahr hos Helly Hansen:

Hei

Har sjekket de opplysningene du har gitt.Det stemmer med mod.100985.Så da burde det gå bra.

Kan levere kalesje med luke for 9750kr inkl. mva og fritt tilsendt pr.post/oppkrav.

Kan leveres 1.juli-08 (siden vi har holdt på med dette en stund.Ellers er det leveringsstopp før ferien.)

MVH Øyvind Lahr

From: Bjørn Tore Bøhmer [mailto:bt.bohmer@hjemme.no]

Sent: 14. mai 2008 23:14

To: Øyvind Lahr (Oyvind.Lahr@hellyhansen.no)

Subject: Mål for kalesje til Summer Family 27 HT

Hei.

Takk for samtale pr tlf i dag. Du har gitt meg nytt håp om å få ny kalesje til min båt.

Ditt spørsmål vedrørende lengde på den delen av kalesjen som sitter festet i HT i lengderetning så kan jeg fortelle at mitt mål på denne er 38 cm. Da har jeg målt ytterkant stoff.

Har også målt hullavstanden (knapphull) der hvor jeg fester kalesjen fast i HT og disse er ca 19 cm mellom hvert hull.

Trenger også kalesje/takluke som skal sitte på toppen HT og denne er ca 72 cm i lengderetningen men her må / kan jeg ta mer spesifikke hull etter behov…

Ønsket farge på kalesje: Navy Blue

Vinduer: Så store som mulig spesielt på bakvegg og sidevegger i feltet mellom glidelåsene.

Da burde det være enklere for deg å søke info mot Helly Hansen også...

Mvh.

Bjørn Tore

Ja kona meiner vi må ha ny kalesje. Den gamle kalesjen har en liten plastlomme sydd fast. Inni der

var det en lappe med produsent og eit nr. Er redd dette ikkje er leselig lenger.

Eg var for tøff med siste vasken trur eg.....

Men dersom eg får tips om forskjellige produsenter, så kan eg kanskje kjenne igjenn navnet :smiley:

Husker det såg ut som løkkeskrift.

B. Hübert i Kristiansand tel. 38182420 kan jeg tenke meg?

Da trur eg alle forslag + div googletreff, har fått mail.

13 i alt. Nokon svarer vel då :smiley:

Kan du publisere din liste med kalesjeleverandører her i tråden så få flere glede av den. :yesnod:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...