Jump to content

Er det noen som har erfaring med Volvo Penta AQ170 V6

innskjær

Recommended Posts

Vil tro det er en VP AQ175A siden det er en 1984 modell. Jeg har en 1983 modell selv. V6 er en bedre motor enn rekkesekseren, det er ihvertfall det jeg har hørt fra båtkyndige folk. Det er en 3,8 liters motor med GM blokk. Jeg har en Marex 23 DC,går helt greit med denne motoren,30 knop,nok dreiemoment. Har ikke hatt noen problemer med den gamle slitern,lettstartet motor med fin gange.

Har egentlig ikke målt eksakt hva motoren bruker,har 250 liters bensintank,fyller den aldri opp!. Jeg fyller en 18 liters kanne når jeg tar en tur-retur på ca 40 min til min favoritplass! Da er det vel ca 40/60 tomgang/pen planefart,ca 22 knop.Det er ihvertfall nok bensin til turen. Kjører man full gass går det sikkert lett 30-40 liter i timen. Det kommer jo også an på hvor stor/tung båt motoren sitter på. Synes ikke det er noe skremmende høyt forbruk,helt greit! Bånn Gass !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...