innskjær Startet 23.November.2009 Link til dette innlegget Startet 23.November.2009 Lurer på å kjøpe en båt med en Volvo Pents AQ170 V6 bensin,men har hørt noen rykter at dette er en dårlig motor. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 er dette en 3,8 eller 4,3 liter? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
index Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Aq170 er en rekkesekser, basert på den gamle B30 som ble levert i Volvo 164. Ikke en dårlig motor ved forsiktig behandling, men den tåler dårlig høye turtall som den gjerne får i båt. Den er også relativt tørst. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ben Sin Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Ikke bare relativt tørst. Og den har dårlig dreiemoment. Sitér dette innlegget Link to post
innskjær Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Jeg tror det er en 4,3l-V6-84mod. Sitér dette innlegget Link to post
hei sveis Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Vil tro det er en VP AQ175A siden det er en 1984 modell. Jeg har en 1983 modell selv. V6 er en bedre motor enn rekkesekseren, det er ihvertfall det jeg har hørt fra båtkyndige folk. Det er en 3,8 liters motor med GM blokk. Jeg har en Marex 23 DC,går helt greit med denne motoren,30 knop,nok dreiemoment. Har ikke hatt noen problemer med den gamle slitern,lettstartet motor med fin gange. Sitér dette innlegget Link to post
innskjær Svart 24.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Takker for positivt svar.Vet du noe om bensinforbruket ? Sitér dette innlegget Link to post
hei sveis Svart 24.November.2009 Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Har egentlig ikke målt eksakt hva motoren bruker,har 250 liters bensintank,fyller den aldri opp!. Jeg fyller en 18 liters kanne når jeg tar en tur-retur på ca 40 min til min favoritplass! Da er det vel ca 40/60 tomgang/pen planefart,ca 22 knop.Det er ihvertfall nok bensin til turen. Kjører man full gass går det sikkert lett 30-40 liter i timen. Det kommer jo også an på hvor stor/tung båt motoren sitter på. Synes ikke det er noe skremmende høyt forbruk,helt greit! Bånn Gass ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.