Parax Startet 23.November.2009 Link til dette innlegget Startet 23.November.2009 Begynte med at temperaturalarmen og instumentet for kjølevannet indikerte at motoren ble overopphetet. Dette skjedde uten at motoren ble kjørt hardt (Perkins 4.108) Kokte opp føleren og det viste seg at når giveren hadde ca 100 grader viste instumentet ca 120 grader. Bestilte ny Temp føler, men ohm verdien på de er den samme, ca 50 ohm ved 90 grader. Så giveren er OK. Stusser ved koblingen av systemet. Pluss ned til føleren, retur til instrumentet og videre inn på alarmlampen. Kan virke som summeren kommer inn ved en bestemt ohmverdi på føleren.Summer svakt i begynnelsen og øker på. Er det noen som kjenner til dette systemet, og kan ha en ide om hvor feilen kan ligge. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Broderen hadde samme problem med sin BMC. Der viste det seg at ledningen mellom giver og instrument hadde slitt isolasjon, slik at den fikk litt overslag til jord. Ny lednig ble strekt, og problemet forsvant! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bartesam Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Trodde ikke det skulle være pluss inn på giver Hvis det er VDO instrumenter, så pleier de å bruke minus til til giver og tilbake inn på instrumentet. Samme på bil, men der bruker de ikke topolete givere som på båt. De bruker bare minus fra chassi gjennom giver og tilbake til instrumentet Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.