PelleFant Startet 25.November.2009 Link til dette innlegget Startet 25.November.2009 Hei! I arbeidet med å få hånd om den gamle slepebåten "Vulcanus" i Bergen, har ildsjelene laget en hjemmeside: www.vulcanus.no Her er det fine bilder, historikk og planer for anskaffelsen. Hvis du kan tenke deg å bli medlem, se "kontakt" på menyen. Mvh PelleFant Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Lykke til, håper dere får til en overtakelse Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
PelleFant Svart 25.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Nå er ikke jeg blant disse ildsjelene, men jeg kjenner da noen av dem. Ja, jeg håper også at dette går i orden. Fartøyet er opplyst å være nær 100% originalt, og det er derfor snakk om å ta vare på det framfor å gjenoppbygge/tilbakeføre fartøyet som jo dessverre ofte er tilfelle. Men det første blir nok en malejobb for å få tilbake de "gamle" fargene. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Jeg heier på alle som har overskudd til å ta vare på kystkulturen. Håper de får det til TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Hilmar 2 Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Når jeg så den der så den kliss lik ut som Skilsø? http://www.m-k.no/Maritime_tjenester/Bater...lso/skilso.html Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Dette er en flott taubåt med mye sjel. Lykke til med videre arbeide til dere som står bak. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Smaapala Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Hei Hva er historien til Skilsø? Det kan da vel aldri være TITAN. Tvillingbåten til Wulcanus som også gikk på Bergen havn. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Javisst er det det! Skilsø er nr 168 ved Bolsønes Verft AS. Vulcanus er 169.. Verden er ikke så stor innimellom. Drev sammen med Skilsø i sommer på oljevernsaksjonen.. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Gunga Din Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 (redigert) Skilsø ex Titan, ex Ursus http://www.tugboatlars.se/Skilso.htm Redigert 25.November.2009 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TrondT Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Det er flotte båter, rett og slett TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Gudrun Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Iflg. hjemmesiden til Vulcanus http://www.vulcanus.no/ er kontrakten nå underskrevet og de skal jobbe for å få den på listen over verneverdige fartøyer. Lykke til videre! Sitér dette innlegget Link to post
Baffin Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Tøffe båter, husker enda de deilige bølgene de laget...... Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Hadde vært morro om Mørstad og Karlsen hadde kjøpt denne. Dem har jo broder fartøyet. To helt like taubåter. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.