littmild Startet 25.November.2009 Link til dette innlegget Startet 25.November.2009 (redigert) Hei! Er nytt medlem her på båtplassen, men lest masse på forumet deres tideligere, og har funnet kjempemasse bra informasjon her! Sitter å lurer på en ting, jeg er interessert i å kanskje starte smått for meg selv med taxi/charter båt, og tenker da å ta D5L sertifikat, og anskaffe båt som kan sertifiseres for 12 pax. Har kikket litt rundt, og tenker litt på Halco 26, men har ikke noe særlig erfaring med denne, vil det være mulig å, med litt ombygging(fjerne pantry, toalett, "skap") å få benkeplass til 12, og vil den fullastet kunne bære så mye vekt med 200-250hk? Eventuellt noen som har andre forslag til båt? Vet halco 29 og mørejet 30 kan sertifiseres til 19, så tenkte en båt på rundt 26 fot ville passet til tolv? Er ikke interessert heller i å sertifisere "ned" en 19 pax til 12. Mindre båt, mindre driftskostnader. Redigert 25.November.2009 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Brigg Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 (redigert) Mange Halcoer har gått som skyssbåter. Her er en Halco 26 til salgs som tidligere har gått som skyssbåt. Denne har fått nytt overbygg, en konstruksjon som ikke trenger å være en ulempe ved profesjonell bruk. Selgeren her har sikkert greie på hva en slik båt kan sertifiseres for. Lagt til: Og velkommet til baatplassen! Brigg Redigert 25.November.2009 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
JanS/EIR Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Velkommen på sidene, littmild! Skal bli artig å se hvordan det går med planene dine om skysbåt-trafikk. Men jeg ser for meg at det må bli noe "trangt om saligheta" for 12 pax i en Halco 26, selv med modifisert overbygg? Skal du ha med så mye folk så bør du se etter noe større, det var nå min mening. Men lykke til i alle fall! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Poseidon Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Velkommen i dette utmerkede forum! Når det gjelder passasjerfart, så går det en viktig grense ved 12 passasjerer. Det vil være laaaangt lettere og rimeligere både å sertifisere og å holde sertifisert en båt med sertifika for 12 eller færre - enn hva det vil bli hvis du går for 15 eller 20..... Som påpekt i en annen tråd er det nettopp kommet en ny forskrift som dekker dette området: Passasjerfartøy med inntil 12 passasjerplasser. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.