Jump to content

Yanmar 4jh-hte i snekka? meninger ønskes

Christensen

Recommended Posts

Hei, kikker på Finn og finner denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19938147

Lurer på om dette er en motor som kunne egnet seg i snekka, har pr i dag en BMC (de som følger med her har nok fått med seg at mitt eksemplar ikke er problemfritt!) 1.8 38hk. Båten er 28 fot, 310 bred og veier 4500 kg. hovedgrunnen til at jeg finner denne interessant er at den er kompakt, er litt begrenset med plass da motoren står under dørken! Innspill mottaes med takk. Blir det for mye med 66 hk?? eller er det greit å kjøre denne motoren på 2500-3000 over tid??

Hva syns Dere om prisen?

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Jeg vet ingenting om hvordan den vil passe inn i båten din, men jeg synes prisen var veldig høy. Jeg har samme motor i båten min, men uten turbo. Det har vært en knallmotor som har gått over 11000 timer nå, og har oppført seg eksemplarisk hele veien. Min er en 93 mod. Dersom det virkelig er tilfelle at man kan selge en så gammel motor (den i annonsen var frra 86) for 60000 kr, så ville jeg heller satt inn en helt ny. 60000 er mye penger for en motor som er over 20 år gammel som selges uten noe garanti eller noe som helst. Du må også regne litt monteringskostnader, eksosslanger, klemmer, ny propell? osv. Motoren er sikker topp den, men den er fortsatt over 20 år gammel, og da mener jeg den er altfor dyr sammenliknet med prisen på en ny.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...