MagneO Startet 26.November.2009 Del på Facebook Startet 26.November.2009 (redigert) Er det en god ide med et slikt opplegg? http://sbmar.com/Articles.php Mvh Redigert 26.November.2009 av MagneO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Jeg har i stedet montert en elektrisk matepumpe på min motor. Mye enklere lufting enn med det viste opplegget: Sett på tenning, luft, ferdig!! I løpet av et halvt minutt er motoren klar til start igjen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Ja er det ikkje det ? Er ikkje så fint opplagt som på vedlegget dit. menmen. Skimtes så vidt på høyre side Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
MagneO Svart 26.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2009 Sæbø, suger motoren igjenom håndpumpen alltid? Mvh Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 (redigert) Jeg monterte en slik en fra Cav, her går diesel igjennom permanent men det er kansje ikke så lurt? Å lufte nå er en fryd Redigert 26.November.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Hvorfor ikke kjøpe forfilter med påmontert pumpe ? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Er det en god ide med et slikt opplegg? Svar: Ja Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
hegra Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Synes alt ser vel og bra ut. Det som likevel uroer meg litt er at det blir mye filter og koblinger mellom tank og fødepumpa. I biler er det motsatt. Nesten alt av filtere kommer etter fødepumpa. Da blir spørsmålet om fødepumpa må jobbe hardere i en båt. Jeg vet ikke, bare noe jeg kom til å tenke på. Synes løsningen til Index slett ikke er dum. Alle biler går jo stort sett helt problemfritt med el pumpe enten det er diesel eller bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 suger motoren igjenom håndpumpen alltid? Jepp Koster 29kr og har en ekstra liggende. Diesel skal vist gjere gummien hard siden disse er bereknet til bensin og ikkje diesel, så då er det greit å ha ei ekstra. Slangeklemmejern er std ombord Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hulda Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Nesten alt av filtere kommer etter fødepumpa. Da blir spørsmålet om fødepumpa må jobbe hardere i en båt. Jeg vet ikke, bare noe jeg kom til å tenke på. Synes løsningen til Index slett ikke er dum. Alle biler går jo stort sett helt problemfritt med el pumpe enten det er diesel eller bensin. Jada, men man skal ikke glemme at det sitter en finmasket sil (filter) nedi tanken. Den filterer tilstrekkelig til at det som går gjennom aksepteres av pumpen. Når man kjører båt, uten forfilter for pumpen, må man akseptere en kortere levetid. Allikevel vil de fleste pumper holde noen år. Hulda har naturligvis laget sin egen patent. Den består at et T-stykke og en kuleventil, en farrisflaske uten bunn med hull i korken og en plastslange. Farrisflasken og de greien der er bare tilstede når lufting pågår. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 egen sil i mekanisk fødepumpe også Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Teerex Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Klar slange var jo også praktisk da Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hulda Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Klar slange var jo også praktisk da Helt klart! Ikke godkjent, men allikevel, nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Når man kjører båt, uten forfilter for pumpen, må man akseptere en kortere levetid. Allikevel vil de fleste pumper holde noen år. Min pumpe står mellom grovfilter og finfilter. Det vil si, filtrene er egentlig identiske. men da har jeg ren diesel inn til pumpen, og filter etter som tar eventuell dritt som måtte komme fra pumpen. Når jeg lufter, holder det å lufte på finfilteret da luft i grovfilteret blr dratt med opp av pumpen. Et velfungerende anlegg for mitt bruk... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.