M/S AIOLOS Startet 26.November.2009 Del på Facebook Startet 26.November.2009 Lurer på hva det vil koste med nye dysespisser til 66 hk yanmar Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Hei. Jeg gjentar svaret mitt her som jeg ga i i tråden din som ble stengt og tar med prisen for arbeidet med testing og bytting av spissene også. Jeg overhalte nylig dysene for min 44Hp 4-sylindrede 4JHE Yanmar motor hos Sørensen & Balchen. De tok kr.1178,75 for arbeidet, pluss kr.917,50 pr. dysespiss. Jeg hadde i utgangspunktet dårlig og ujevn forstøvning og åpningstrykket varierte opp til 60kg mellom dysene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mare Nostrum Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Går da ut i fra at du demonterte/monterte dysene selv. Er det komplisert? Mye som kan gå galt? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2009 Hei igjen Og takk for svar. Som nevnt så var jo ikke dette noen upris. Dysene i min motor har tydeligvis ikke vært tema for forrige eier som med alt annet i skuten. Det er jo et prosjekt så jeg tar det som det kommer. Får håpe at tråden er rett denne gangen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Demonteringen/monteringen var helt uproblematisk. Litt lufting ved montering måtte til, med det er heller ingen stor sak. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2009 Går da ut i fra at du demonterte/monterte dysene selv. Nei du, jeg skifter ikke dette selv siden båten er på verksted allerede for å få målt kompresjonen. Det er vel ikke så mye som kan gå galt med dette, men det kan jo sitte litt fast så litt tålmodighet er på sin plass. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret3 Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Å du verden, det var en voldsom pris for dysespisser.... Det er jo mer enn du normalt skulle betalt for alle 4 dysespissene... de må jo skrive regning med gaffel. Kontakt Minges Universalservice på Trøgstad. Tlf. 69827878 Bill Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Den prisen var temmelig lik ved forespørsel hos 3 forskjellige verksteder. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Avmønstret3 Svart 26.November.2009 Del på Facebook Svart 26.November.2009 Da må Yanmar være helt spesiell... hør med Minges Universalservice... Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Å du verden, det var en voldsom pris for dysespisser..Kontakt Minges Universalservice på Trøgstad. Tlf. 69827878Bill Hei! Vet du om de har dyser til andre motorer også? Evnt overhaler og tester. Mvh. Spilli. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Da må Yanmar være helt spesiell... Er jo derfor den er grå og ikke grønn. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 Jeg føler meg veldig priviligert som har en yanmar med de eksklusive prisene på deler . Skal ta kontakt med Minges for å sjekke pris der. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret3 Svart 2.Desember.2009 Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Spilli, ja, de har til mange motorer... er det noen som ikke finner dieselutstyr gjennom vanlige kanaler så ta gjerne kontakt med meg så kan jeg se hva jeg kan hjelpe med. Bill Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Desember.2009 Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Fikk et BRA tilbud fra de i går kan det virke som, venter på andre svar for å sammenligne. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
baatmann Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 Tek oppatt denne tråden. Eg har tenkt å byte dysespissane på min motor, 4HJ3 og lurer på kven som har beste pris i dag. Ser at roger-jo i 2009 innhenta priser frå fleire leverandørar, men resultatet kom ikkje. Dette er nokre år sidan, men eg finn ikkje at dette temaet har vore oppe seinare. Så er det nokon som kan bidra med erfaring av nyare dato. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 Mulig at dette verkstedet kan hjelpe, de skryter av å være rimelige: http://www.invenit.no/default.htm Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Jeg betalte ca. ti båtpenger inkl. ut og inn montering, altså alt inklusive den gangen. Har heldigvis helt ny motor nå og slipper unna fler unaturlige overraskelser som den gamle kunne krydre hverdagen med Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Hvorfor skifte alle? Ikke bare de som er dårlige og juster trykket på de som er feil? Bare for mer pæng i kassa til verkstedet. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Jeg byttet den gangen alle pga. motoren var dårlig vedlikeholdt fra forrige eier, den var egentlig preget av at "man tager hva man haver" og håper det beste. Til slutt fikk jeg nok av det og kjøpte ny motor Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Når det er snakk om ein motor med direkte innsprøyting og dysetrykk på 230 kg, der det er opp til fleire dysehol, så er det ikkje berre trykket som er viktig, men at alle hola er opne og at forstøvinga er rett. Dette er ikkje så godt og registrere berre med ein dysetestar. Derfor er det lurt å byte alle, slik at alle sylindrane yter tilnærma likt, og motoren får så fin og gjamn gange som råd. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Vil tro at du får alle 4 dysespissene for iallefal 1/3 av prisen fra utlandet. USA... E-bay? Vet du nummeret på dysene er det no problem. Ved montering av nye dyser skal tetning normalt skiftes og den(tetningen) bør planes på en spesiell slipestein som verkstedene bruker. Det KAN gå bra å sette inn nye tetninger uten å gjøre dette.... Oftest kan du også finne performance-dyser som gir bedre forstøving enn orginale og..... Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Har søkt på Ebay og andre på dysenr., men ikkje fått respons. Kanskje "jerognal" kan trå til? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 det hørtes rart ut... Fikk performance-dyser til volvoen fra Italia for halve prisen. Kan ikke skjønne at ikke en båtmotor finnes der ute og.... La oss på data på motor og dyser så kan vi alle søke litt.... Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 Yanmar 4JH3-TE, dysespiss YDLLA-150P225JA0. Det er vel nok med siste del av nummeret. Kva står "performance" for? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 3.Februar.2013 Del på Facebook Svart 3.Februar.2013 (redigert) Performance har bedre spredning og ytelse.... prøvd her? http://www.dieselpartseurope.com/webwinkel/ eller? http://shop.torresen.com/ships_store/ Redigert 3.Februar.2013 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.