Jump to content

Hvor mye koster dysespiss til yanmar 66hk

M/S AIOLOS

Recommended Posts

Hei.

Jeg gjentar svaret mitt her som jeg ga i i tråden din som ble stengt og tar med prisen for arbeidet med testing og bytting av spissene også.

Jeg overhalte nylig dysene for min 44Hp 4-sylindrede 4JHE Yanmar motor hos Sørensen & Balchen. De tok kr.1178,75 for arbeidet, pluss kr.917,50 pr. dysespiss. Jeg hadde i utgangspunktet dårlig og ujevn forstøvning og åpningstrykket varierte opp til 60kg mellom dysene.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Demonteringen/monteringen var helt uproblematisk. Litt lufting ved montering måtte til, med det er heller ingen stor sak.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 3 år senere...

Tek oppatt denne tråden.

Eg har tenkt å byte dysespissane på min motor, 4HJ3 og lurer på kven som har beste pris i dag. Ser at roger-jo i 2009 innhenta priser frå fleire leverandørar, men resultatet kom ikkje.

Dette er nokre år sidan, men eg finn ikkje at dette temaet har vore oppe seinare. Så er det nokon som kan bidra med erfaring av nyare dato.

Når det er snakk om ein motor med direkte innsprøyting og dysetrykk på 230 kg, der det er opp til fleire dysehol, så er det ikkje berre trykket som er viktig, men at alle hola er opne og at forstøvinga er rett. Dette er ikkje så godt og registrere berre med ein dysetestar. Derfor er det lurt å byte alle, slik at alle sylindrane yter tilnærma likt, og motoren får så fin og gjamn gange som råd.

Vil tro at du får alle 4 dysespissene for iallefal 1/3 av prisen fra utlandet. USA... E-bay? Vet du nummeret på dysene er det no problem.

Ved montering av nye dyser skal tetning normalt skiftes og den(tetningen) bør planes på en spesiell slipestein som verkstedene bruker. Det KAN gå bra å sette inn nye tetninger uten å gjøre dette....

Oftest kan du også finne performance-dyser som gir bedre forstøving enn orginale og.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...