Jump to content

Raymarine sliter med stor gjeld og mister kunder!

Thorlyn

Recommended Posts

Jag som trodde att Raymarine var Storebror Kan Allt och Garmin Lillebror Plotter...

Och att Raymarin har den bredaste och bästa produktportföljen

Och alla storvarven som kunder...

Färdigt återförsäljarnät.

Visst går det väl åt en del pengar till produktutvecklig..

Men marginalerna borde ju knappast vara dåliga.

Måste vara något fel om dom inte kan tjäna pengar?

Jeg har bare lekt litt med Navnet 3D på messer, men for meg virker brukergrensesnittet langt i fra intuitivt og jeg synes det også er for mange dedikerte knotter. Raymarineinterfacet satt som et skudd umiddelbart for meg uten noe manuallesing.

Furuno har jo bare en serie med ny teknologi, Navnet 3D, som er er priset på samme nivå som Raymarine E Serien. Raymarine har jo C-Wide som et billigere alternativ, samt den nye A serien som også fikser det meste bortsett i fra radar. Raymarine leverer alle typer digitalradrer i to pris og funksjonsklasser, mens Furuno bare tilbyr toppteknologien sin sammen med Navnet 3D. Navnet 3D vil aldri bli et system med stor utbredelse fordi det er det for komplekst og dyrt.

De fleste jeg snakker med i handelsflåten liker Furuno nettopp på grunn av brukergrensesnittet. De eldre Furuno radarene var noe skit å jobbe med men det gjorde jo ikke noe for operatøren. Furuno navnet serien er på mange måter FORgjengeren til de som utvikles til handelsflåten.

Prisen er satt relativt høyt i lystbåtsammenheng, i handelsflåten derimot er Furuno meget konkuransedyktig på pris.

• 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Leste på Båtlivs sine sider at også Bavaria har nå vraket Raymarine til fordel for Garmin.

Bavaria er jo ingen smågutt hva gjelder produksjon så her mistet Ray en stor kunde. Tidligere har de også mistet Fairline så dette merkes nok.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...