Jump to content

Har du bilder/filmer av fritidsbåter i høy sjø/dårligt vær.

Ficher

Recommended Posts

Med fare for å bli misforstått; men er dette dårlig vær (filmene i innlegg #1)?

Den første filmen med snekka beskriver vær jeg stadig opplever,

og film nr 2, ... jo jeg har vært der også uten den helt store dramatikken,

bortsett fra at jeg tenker meg om før jeg setter fra meg kaffekoppen..

Den siste filmen synes jeg best beskriver gode og dårlige sjøegenskaper på skrogtypene.

Legg merke til hvor forskjellig katamaranen og enskrogsbåtene tar sjøen.

Men nå tenner jeg sikkert en lunte hos flere her... :lol:

Edit: Jo, nå begynner det å ligne noe, Gunga Din :smiley:

Redigert av Phoebe (see edit history)

Det er en Interceptor Katamaran ... kjempe bra verft med fokus på sjøegenskaper fremforbi fart og plass!!!

Selv har vi ikke bilder av (som regel er kamera den siste tanken vi har når vi er ute i hardt vær).... men her er resultat av oss ute i litt hardt vær....

DSC_0416.jpg¨

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Beklager SY Gyda ... rolig dag litt Sør for Aberdeen med en mulig bris.... Tidevann som går mot fjære gjør sjøen litt mer urolig enn forventet ... men desverre vanlig her borte..

Regner med at de har fått motorstopp ... eller andre problemer som har gjort at de har drevet mot land...

Litt verre her...

http://www.rnli.org.uk/who_we_are/press_ce...rticleid=477652

og Havbris ligger nå på land i Peterhead for vinteren ser det ut til....

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

• 4 år senere...

Ikke fritidsbåter, men...

For de som liker å se bilder og video av mindre båter i hardt vær kan det være verdt å se litt på denne siden : http://www.safehavenmarine.com/BEST%20OF%20THE%20BEST%20PILOT%20PHOTOS.htm

Safehaven Marine som lager Interceptor båtene har samlet en side med de mest hårete bildene og videoene.

Noen smakebiter.

Hvem kunne tenkt seg å blitt med en tur? ;-)

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

• 2 år senere...

Flott bilde i denne tråden som viser hvorfor Princess 435 er drømmebåten min i forhold til øvrige "nyere, lavere bakpart osv." flybridge båter :lol: Den takler vel det meste av bølger som kan oppstå på Skagerrak (uten at man får følelsen av at man holder på å bli senket) sommerstid med mindre det blir et ekte uvær.

Imponert over dere fra Vestfold og Telemark som stadig er ute i værre vær enn det som vises på bildene her! Vi litt lenger sydpå opplever sjeldent såpass dårlig vær som orkan - og går sjeldent ut i dårligere vær enn frisk bris/liten kuling (med mindre vi må) og 1-1,5 meter bølgehøyde (med mindre vi må). Men for all del - kan godt hende at været er værre innover i Oslofjorden og at solgangsbrisene der inne er det vi definerer som uvær på sørlandet  :rolleyes:  :giggle:

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Flott bilde i denne tråden som viser hvorfor Princess 435 er drømmebåten min i forhold til øvrige "nyere, lavere bakpart osv." flybridge båter :lol: Den takler vel det meste av bølger som kan oppstå på Skagerrak (uten at man får følelsen av at man holder på å bli senket) sommerstid med mindre det blir et ekte uvær.

Hvor ser du drømmebåten din?

Redigert av Fru Jacobsen (see edit history)

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Ser hvordan en annen flybridge båt sliter i samme været som Princess 435 koser seg i, dette ifølge eier "prin435" som uttalte seg i tråden og postet bilder. Ellers har sett film tidligere uten at jeg visste at den ble lagt ut av noen som skriver på forumet her:

nå var ikke filmen i dårlig vær men bølgene var vel over 1 meter der og båten ser ut til å kjøre veldig stabilt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...