Ficher Startet 27.November.2009 Del på Facebook Startet 27.November.2009 Ønsker bilder/filmer av fritidsbåter i høy sjø/dårligt vær. Har du noen bilder eller filmer legg de ute her. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 Fy fillern de så GØYYY ut Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TideRace Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 (redigert) Med fare for å bli misforstått; men er dette dårlig vær (filmene i innlegg #1)? Den første filmen med snekka beskriver vær jeg stadig opplever, og film nr 2, ... jo jeg har vært der også uten den helt store dramatikken, bortsett fra at jeg tenker meg om før jeg setter fra meg kaffekoppen.. Den siste filmen synes jeg best beskriver gode og dårlige sjøegenskaper på skrogtypene. Legg merke til hvor forskjellig katamaranen og enskrogsbåtene tar sjøen. Men nå tenner jeg sikkert en lunte hos flere her... Edit: Jo, nå begynner det å ligne noe, Gunga Din Redigert 30.November.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 (redigert) Det er en Interceptor Katamaran ... kjempe bra verft med fokus på sjøegenskaper fremforbi fart og plass!!! Selv har vi ikke bilder av (som regel er kamera den siste tanken vi har når vi er ute i hardt vær).... men her er resultat av oss ute i litt hardt vær.... ¨ Redigert 30.November.2009 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Hansi Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Den der første filmsnutten er vel ikke noe annet enn solgangsbris eller en liten kulig. Dagligdags sommerstid mer eller mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Har sluttet å ta bilder av dårlig vær, for det ser nesten flatt ut på bilder likevel. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Gyda Svart 4.Desember.2009 Del på Facebook Svart 4.Desember.2009 Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
Divemaster Svart 4.Desember.2009 Del på Facebook Svart 4.Desember.2009 (redigert) Beklager SY Gyda ... rolig dag litt Sør for Aberdeen med en mulig bris.... Tidevann som går mot fjære gjør sjøen litt mer urolig enn forventet ... men desverre vanlig her borte.. Regner med at de har fått motorstopp ... eller andre problemer som har gjort at de har drevet mot land... Litt verre her... http://www.rnli.org.uk/who_we_are/press_ce...rticleid=477652 og Havbris ligger nå på land i Peterhead for vinteren ser det ut til.... Redigert 4.Desember.2009 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
prin435 Svart 4.Desember.2009 Del på Facebook Svart 4.Desember.2009 Har et par bilder. Sommeren 2007. En kompis med Flem 34 forsøkte å ligge rett bak meg ved Gula Humpen i Sverige. Det fungerte i perioder, men det ble litt heftig for han. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
prin435 Svart 4.Desember.2009 Del på Facebook Svart 4.Desember.2009 Et til fra samme sted. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
S/Y Gyda Svart 4.Desember.2009 Del på Facebook Svart 4.Desember.2009 Ikke fra lokale farvann, men lell da du... Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
WildCat Svart 5.Desember.2009 Del på Facebook Svart 5.Desember.2009 Broaching er også skumelt.. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 (redigert) Ikke fritidsbåter, men... For de som liker å se bilder og video av mindre båter i hardt vær kan det være verdt å se litt på denne siden : http://www.safehavenmarine.com/BEST%20OF%20THE%20BEST%20PILOT%20PHOTOS.htm Safehaven Marine som lager Interceptor båtene har samlet en side med de mest hårete bildene og videoene. Noen smakebiter. Hvem kunne tenkt seg å blitt med en tur? ;-) Redigert 25.Oktober.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Søringen Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Er vel denne her svenskene har søkt etter i Stockholmsskjærgården siste par uker ? Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 "...fritidsbåter..." ! Her er det noen som ikke har lest trådens overskrift! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Søringen Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 "...fritidsbåter..." ! Her er det noen som ikke har lest trådens overskrift! Spennende bilder uansett. Sitér dette innlegget Link to post
XardasKSP Svart 22.Januar.2017 Del på Facebook Svart 22.Januar.2017 Flott bilde i denne tråden som viser hvorfor Princess 435 er drømmebåten min i forhold til øvrige "nyere, lavere bakpart osv." flybridge båter Den takler vel det meste av bølger som kan oppstå på Skagerrak (uten at man får følelsen av at man holder på å bli senket) sommerstid med mindre det blir et ekte uvær. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Januar.2017 Del på Facebook Svart 22.Januar.2017 å kjøre legeskyssbåt i finnmark kan sikkert også være friskt til tider: http://www.ifinnmark.no/loppa/hasvik/helse/her-trosser-de-uvaret-for-a-fa-syke-mennesker-trygt-i-havn/s/5-81-417934 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kile Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 https://www.instagram.com/p/BLb2jVJA7N1/https://www.instagram.com/p/BLQ_pYQAUdS/https://www.instagram.com/p/BKOxNLFAt7L/ Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Imponert over dere fra Vestfold og Telemark som stadig er ute i værre vær enn det som vises på bildene her! Vi litt lenger sydpå opplever sjeldent såpass dårlig vær som orkan - og går sjeldent ut i dårligere vær enn frisk bris/liten kuling (med mindre vi må) og 1-1,5 meter bølgehøyde (med mindre vi må). Men for all del - kan godt hende at været er værre innover i Oslofjorden og at solgangsbrisene der inne er det vi definerer som uvær på sørlandet Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Jarege Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 På vei hjem fra Skagen i 2016, filmen er tatt midt i skagrak med kurs mot kr.sand Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 (redigert) Flott bilde i denne tråden som viser hvorfor Princess 435 er drømmebåten min i forhold til øvrige "nyere, lavere bakpart osv." flybridge båter Den takler vel det meste av bølger som kan oppstå på Skagerrak (uten at man får følelsen av at man holder på å bli senket) sommerstid med mindre det blir et ekte uvær. Hvor ser du drømmebåten din? Redigert 23.Januar.2017 av Fru Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Jarege Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Filmen var for lang til at jeg fikk postet den. Sitér dette innlegget Link to post
XardasKSP Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Ser hvordan en annen flybridge båt sliter i samme været som Princess 435 koser seg i, dette ifølge eier "prin435" som uttalte seg i tråden og postet bilder. Ellers har sett film tidligere uten at jeg visste at den ble lagt ut av noen som skriver på forumet her: nå var ikke filmen i dårlig vær men bølgene var vel over 1 meter der og båten ser ut til å kjøre veldig stabilt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.