Kjetil1 Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Imponert over dere fra Vestfold og Telemark som stadig er ute i værre vær enn det som vises på bildene her! Vi litt lenger sydpå opplever sjeldent såpass dårlig vær som orkan - og går sjeldent ut i dårligere vær enn frisk bris/liten kuling (med mindre vi må) og 1-1,5 meter bølgehøyde (med mindre vi må). Men for all del - kan godt hende at været er værre innover i Oslofjorden og at solgangsbrisene der inne er det vi definerer som uvær på sørlandet Hvor er liker-knappen når man trenger den ... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Mulligan Svart 25.Januar.2017 Del på Facebook Svart 25.Januar.2017 https://youtu.be/Nf7FddPO5QM Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Januar.2017 Del på Facebook Svart 28.Januar.2017 Ille nok for en såpass liten båt, men Nordhavn tåler såpass :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Januar.2017 Del på Facebook Svart 28.Januar.2017 Ikke så ille sjø, men jeg måtte for en gangs skyld gi litt gass på turen sist sommer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 29.Januar.2017 Del på Facebook Svart 29.Januar.2017 Hvem skulle ikke så gjerne hatt en Nordhavn, og flott filmet. Men i likhet med de aller fleste av oss andre som skal gjenfortelle en husketur så legger man på skikkelig for kjentfolk. Filmen sier at det var 30 fot sjø, vel vel det oppleves sikkert slik. Men 9 meter høy sjø, det er det altså ikke, da ligger altså mange av de store passasjerskip til havns og. Det er endel her inne som påstår seg å være ute i mange mange meter sjø, men det er kanskje ikke så lett å beregne når man sitter inne i en liten båt bare en meter eller to over havet. Legger man til at sjøen da er høyere enn taket på min egen båt, ja da vil det si over 3 meter, da er ihvertfall jeg temmelig svett, men så er jeg ærlig på det da. Men fortsett å legge inn filmer, det er alltid show å se... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.Januar.2017 Del på Facebook Svart 29.Januar.2017 9m bølger det ihvertfal ikke på den filmen! Jeg har seilt Finnmarkskysten en del med MTB og vært ut for 8-9m bølger mange ganger, men da er det vegger som kommer i mot, og selv i en 160tonns båt kjennes bunnslagene helt akter. I slike bølger når dem bryter fra 5-10m hadde jeg ikke under noen omstendigheter ville vært ombord i en lystbåt på 30-50 fot! Gammelsjø er jo selfølgelig moe helt annet, men den hadde gjerne høyde på 3-4m, men med enormt lang bølgelengde på opp mot 50-100m Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Nord West 420 Svart 29.Januar.2017 Del på Facebook Svart 29.Januar.2017 (redigert) Storm og is. Redigert 29.Januar.2017 av Nord West 420 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 1.Februar.2017 Del på Facebook Svart 1.Februar.2017 (redigert) Kanskje ikke fritidsbåt, men selv 2 meter sjø kan være kraftig.... Redigert 1.Februar.2017 av Ms Fortuna (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.