Jump to content

Vinterprosjekt: oppussing av musling 430

WhiteShark226

Recommended Posts

åja -86 mod. 4 syl 2-takter altså.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

du har fått deg en konge båt. å jeg tipper du får deg større motor om noen år siden skroget vil så mye mer. men anyway. du bør få deg en lensepumpe med vippeføler da det er sinnsykt kjedelig å øse for hver gang du skal kjøre. også bør du være forberedt på at den kommer til å lekke en god del inn i dobbeltbunnen når det regner skikkelig så lensepumpe der også. mulig hvis du klarer å tette alle hull at den vil lekke noe mindre. jeg liker båter best når de er originale så hvorfor skal du lakkere? den så jo veldig fin ut synes nå jeg. pluss at original gelcoat er vell mer slitesterk siden den vell er noe tykkere? ser sånn ut hvertfall. hvor i landet er du fra? :wink:

Jeg tror faktisk ikke den er godkjent for mer enn 20 hk, men dette er den største underdrivelsen i norsk båthistorie. 
Godt poeng. Min 3 syl evinrude var veldig tung. Det førte til at det var litt treigt å dra opp tunge personer på vannski, til gtross for powertrim.

Båten ble i sin tid Veritas-godkjent for 35hk. En av grunnene til at båter fra den tida ofte ble godkjent for lav hk, var et av kravene som sa at båten skulle tåle en skarp 90-graders sving på full gass uten å miste kontrollen. Idag hadde nok båten blitt godkjent for iallefall 50hk, 

Evinrude sin 60hk veide vel ca 110kg....?

Tror heller ikke jeg ville lakkert båten. Ville heller gått på med en skikkelig rubbing/polering, samt slipt ned/sparklet småsår med gelcoatsparkel i riktig fargekode. Riktig gjort så blir det veldig bra. Hvis det er en Westermoen bygd båt så er fargekoden 8012 hvis jeg husker riktig

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei,takk for innleget men båten må lakeres pga en del så i gelcoten :rolleyes:

Lakker den da originalt. Håper de gjør en god jobb oppi, for der kan lakken lett slippe, hvis det er gjort dårlig grunnarbeide. Ellers går nok dette bra. Har sett flere båter som er blitt "som nye" etter en omgang med riktig lakk.

• 2 år senere...
  • 10 år senere...
tøff-tøff skrev On 29.11.2009 at 12.10:

også bør du være forberedt på at den kommer til å lekke en god del inn i dobbeltbunnen når det regner skikkelig så lensepumpe der også.

Tips til plassering av lensepumpe ? den har jo liksom to laveste punkt slik jeg ser det , på hver side over kanalen.  Hvordan løser folket dette 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...