JanS/EIR Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Veldig pent skrog du har fått der, maskinsjef! Synd med motoren, disse er nesten uslitelige. Tror jeg ville gitt den Sabben en sjanse til? Lykke til videre! mvh JanS/EIR Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Snekker'n Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Enig med JanS. Prøv å gi motoren en sjanse til. Håper du kommer til å legge inn mye bilder etterhvert som prosjektet skrider frem. Lykke til! Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Conakry Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Ja skroget har en form som er veldig fin, og det er vel mes det som er grunne til at det fremedeles er såpass interesse for å få den i drift igjen. Var en stund jeg var på nippet til å gi opp hele prosjektet, er glad for at jeg ikke gjorde det da.. Som dere sikkert leste skrev jeg at jeg gir den opp for nå, med det mener jeg at jeg fokuserer på båten først og får den i drift. Så går vi for å få motoren i presentabel stand. Kan forøverig nevne at det som jeg har sett på båten og som må taes er: -Råte i dollbord og øverste bordgangen, bak fender listen. Dette gjelderfor det meste der dollbordet svinger opp igjen mot hekken, altså øverste punktet men fant det flekk vis rundt hele båten. Så forslag til utbedring av dette mottaes med takk. Kan nevne at dollbordet er av teak. -Et par bord som er på vei ut, har kjøpt inn nye syrefaste skruer til den jobben. -Er et par av små spantene/bandene som er dårlige også. Utover det er det vel mest pussing det står på tror jeg. Må hive ut motoren og rense opp i kjølen, for der er det på en merkelig måte blitt litt grisete. Motoren er forøverig preservert så godt som det lar seg gjøre. Begynner på denne når båten er ferdig. Så jeg har mye artig arbeid forran meg. Så om noen har lyst å pusse eller noe annet er det bare til å ta kontakt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.