Nautofil Startet 28.November.2009 Link til dette innlegget Startet 28.November.2009 (redigert) Har båten på opplagsplass,der har jeg to "naboer" som står på hver sin side av båten min ,disse båtene er lang kjølet snekker og ca 1 m dype. De står på marken med en lurvete støttebukk på vær side,den ene båten har en pall på vær side i tilegg, Båtene står med skutsiden mot sør og det er åpen for vind rett inn fjorden,med andre ord kan det blåse mye. Regner med at om båtene står å rir på den ene bukken midt på så er det ikke lenge før de velter om vi er riktig uheldig. Det som er fustrerende er at jeg selv har kjøpt dyre bukker for å kunne sove godt om natten,men hva hjelper det med naboer som gir f...... Den ene båten er ikke reg. og jeg får ikke tak i eier,den andre båten har jeg snakket med eier og han jatter bare med når jeg prater. Hvorfor må det være slik? Er det frekt å sette en 2"x4" å støtte opp? Hvilket annsvar bør forsikkringselskapet ta i en slik sitvasjon? Redigert 28.November.2009 av Nautofil (see edit history) Sitér dette innlegget "Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!" Link to post
Hillmar Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Jeg ville iallefall dokumentert alt med bilder, så har du litt å slå i bordet med hvis det skjer no. Kan ikke noe av ansvaret falle på deg hvis en av båtene velter og du har vært bortpå og støtta opp? Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Ta bilder av hvordan båtene står, så har du noe å vise for deg ved ett evnt. uhell,itillegg ville jeg tatt en tlf. til forsikringsselskapet (ditt,) og forklart situasjonen.(Bedre å være føre var) Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Selv om muntlig er like bindende som skriftlig ville jeg tatt all slik dialog pr. e-post. Når man først står med "dritten til knea" er det mye bedre å vise til skriftlig dokumentasjon en å vise til telefonsamtaler hvis noen slår seg vrange og ting ikke går slik en tror og forespeiler seg... Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Dersom du står på en "offisiell" opplagsplass, f.eks. i en marina, så bør det være krav fra marinaen om god nok opplagring av båtene. I vår havn er det den personen som kjører Subliften og tar båtene på land som har myndighet til å godkjenne om båtene er godt nok understøttet. Paller og sammenraska fjøler godtas ikke. Men jeg støtter forslaget om å ta bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Nautofil Svart 13.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 (redigert) Opplagsplassen båten ligger på mener jeg har skrevet på faktura for opplaget at de fraskriver seg et vært annsvar for skader på båt i forbindelse med opplag. Har ikke vært i dialog for å høre hva de tenker og tror om saken,men velger å gå på båteier som til syvende og sist bestemmer/"godkjenner" hva båten skal stå på og hvordan den står! Nå er bilder tatt og de er sendt med i mail til forsikkrinsselskapet sammen med reg.nr. på båtene. Jeg har også spurt om: -hvorfor forsikkringsbransjen tar så lett på dette med oppbukking av båter ved vinterlagring på land? Det er tross alt på land de fleste fritidsbåtene tilbringer mest tid! -og desverre her folk flest sparer penger på nødvendig opplagskrybbe/bukker og stativ..... Jeg har vært i muntlig dialog med begge eierene og de er tildels ening i at båtene ikke står forsvalig,men tydelig vis velger de og ikke å utføre forbedringer. Grunnen til dette tror jeg ligger i forsikkringsbransjen "krav" til opplag; Eks.er i fra mitt selskap: "båt i opplag på land skal være forsvarlig oppstøttet." Her kan det jo tolkes etter lommeboka og verdi på egen båt og ikke minst kunskap om egen båt. Som jeg ser hos de fleste selskap er ikke mitt selskap alene om orlyden. -nå gjenstår det å se hva svaret blir? -og ikke minst om dette påvirker premien i fremtiden? Redigert 13.Desember.2009 av Nautofil (see edit history) Sitér dette innlegget "Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!" Link to post
CSL Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Jeg hadde gjort slik andre har foreslått her. Ta noen bilder, og ta en dialog pr. epost med forsikringsselskapet ditt. Kan hende de tar kontakt med opplagsplassen og ber de støtte opp bedre. Om ikke annet så er du hvertfall enda bedre sikret dersom en av de velter og båten din tar skade. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Christina 3 Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Ta noen bilder, da er det dokumentert en gang for alle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.