Jump to content

Hvor får man kjøpt teak plater

WhiteShark226

Recommended Posts

Spørsmålet gjeldt antagelig stavlimte heltreplater fortrinnsvis med helstav...

Tror det kan bli vanskelig å finne da de fleste som har ført Teak antagelig kun har rester igjen på lager.... Teak ( Burma Teak ) er erklært dødt her i landet.... er mulig det er noe plantasje Teak men den holder visstnok en helt annen kvalitet.

Vi brukt endel Teak på jobben ( båt innredning) så vi hadde et relativt stort part liggende hos en importør her i landet, da vi gikk over til Steamwood ble dette frigjort.... alt forsvant ut av landet på dagen ....

Er mulig du kan finne stavlimte ( korte staver) kjøkken benk plater, men tviler på at de holder god nok kvalitet til å ha i en båt...

Var heller ikke noen plater ( helstav ) å oppdrive da vi brukte Teak, trenge vi plater måtte det fuges av oss selv....

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)

Hei Lars!

Enig med et tidligere innlegg her om at staver er mye bedre enn finer å bruke.

Den teak fineren du får tak i her i landet egner seg ikke til båt heller.

Om du da ikke får fatt i den nederlanske Bryunzeel(trior jeg det staves) selges(tror jeg) hos West-System Norge, men vær forberedt på et sjokk når regningen kommer.

Andre alternativ er enten teakstaver som jeg mulig har, dyrt. Eller jeg ville gått for sisbirsk lerk som er et flott treværk og kan beises med meget godt resultat.

MVH Rolf-Eigil

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...