WhiteShark226 Startet 28.November.2009 Link til dette innlegget Startet 28.November.2009 Hei,skal ha nye tofter til min båt(teak).Hvor får man kjøpt hele teakplater som man bare kan skjære ut? Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Her trenger du vel egentlig plank siden du skal lage tofter og da er vel en velassortert trelasthandel stedet. Sitér dette innlegget Link to post
WhiteShark226 Svart 28.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Det var ikke det jeg spurte o Sitér dette innlegget Link to post
oddes Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 (redigert) Hva spurte du om da???? Ut i fra hva jeg kan lese fikk du svar på det du spurte om. Plater er vel bare finer, og det har dem bl.a. hos Maritim som snart aapner i Toensberg. Redigert 28.November.2009 av oddes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Godthaab Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Kanskje finerfabrikken i Oslo har, verdt å høre med de? Si ifra hvis du finner et sted Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
Droll Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 (redigert) Spørsmålet gjeldt antagelig stavlimte heltreplater fortrinnsvis med helstav... Tror det kan bli vanskelig å finne da de fleste som har ført Teak antagelig kun har rester igjen på lager.... Teak ( Burma Teak ) er erklært dødt her i landet.... er mulig det er noe plantasje Teak men den holder visstnok en helt annen kvalitet. Vi brukt endel Teak på jobben ( båt innredning) så vi hadde et relativt stort part liggende hos en importør her i landet, da vi gikk over til Steamwood ble dette frigjort.... alt forsvant ut av landet på dagen .... Er mulig du kan finne stavlimte ( korte staver) kjøkken benk plater, men tviler på at de holder god nok kvalitet til å ha i en båt... Var heller ikke noen plater ( helstav ) å oppdrive da vi brukte Teak, trenge vi plater måtte det fuges av oss selv.... Arne Kjetil Redigert 28.November.2009 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
rolf-eigil Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Hei Lars! Enig med et tidligere innlegg her om at staver er mye bedre enn finer å bruke. Den teak fineren du får tak i her i landet egner seg ikke til båt heller. Om du da ikke får fatt i den nederlanske Bryunzeel(trior jeg det staves) selges(tror jeg) hos West-System Norge, men vær forberedt på et sjokk når regningen kommer. Andre alternativ er enten teakstaver som jeg mulig har, dyrt. Eller jeg ville gått for sisbirsk lerk som er et flott treværk og kan beises med meget godt resultat. MVH Rolf-Eigil Sitér dette innlegget Link to post
omh1 Svart 29.November.2009 Link til dette innlegget Svart 29.November.2009 synes jeg så at Biltema selger teakplater. Kvaliteten går ikke jeg god for! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.