Albin 25 Startet 29.November.2009 Del på Facebook Startet 29.November.2009 (redigert) Dette er mitt aller første innlegg i forumet så dere må bare unnskylde mitt noe klønete innlegg Her er i hvert fall saken; Jeg har gått i gang med årets vinterprosjekt, legging av nytt teak-dørk i min Albin 25, 1971 modell. Ideen er å lime fast 5 mm teak-finer plater kjøpt hos Maritim på mine gamle dørk plater. Utkutting og tilpasning har til nå gått meget bra, men jeg er litt nervøs for selve limingen og hvordan jeg skal få plate - endene slitesterke og hindre oppflising. Er det noen som har noen gode forslag til følgende: - Hvilken type vannfast lim bør jeg bruke? - Finnes det en type beslag som kan monteres på plate - endene som bygger minimalt og som blir minst mulig synlig? Ser frem til gode tilbakemeldinger! Redigert 29.November.2009 av trikola (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
biscaya2 Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 hallo du kan gå til westsystem .no der får du alt av info.ha en fin dag Sitér dette innlegget Link to post
Albin 25 Svart 29.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2009 Hei, og takk skal du ha for en god link. Denne var jeg ikke klar over... Ha en fin dag! Sitér dette innlegget Link to post
Tuta Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 Du behøver ikke å bruke dyr epoxy for å feste dørken. Bruk heller Marin & Teknik fra Casco - den holder!! Det finnes også andre tilsvarende produkter som Tec7 m.v. Ulempen med sistnevte er at den er, etter min mening, for hard når den er ferdig herdet. Jeg har limt flere tilsvarende dørker/dekk/dollbord og så langt har jeg ikke hatt problemer av noen slag med Marin & Teknik. Litt problemer har jeg hatt med andre typer. En annen fordel med sistnevte er at det er ikke så farlig om fu får det på hendene, eller andre steder. Det er lett å bli rein. Sitér dette innlegget Link to post
Albin 25 Svart 30.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2009 Takk skal du ha, Tuta. Det var et godt tips. Har du et godt forslag til hvordan jeg kan få slitesterke ender på platene mine? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.