Jump to content

Legging av nytt teak-dørk

Albin 25

Recommended Posts

Dette er mitt aller første innlegg i forumet så dere må bare unnskylde mitt noe klønete innlegg :fishing:

Her er i hvert fall saken; Jeg har gått i gang med årets vinterprosjekt, legging av nytt teak-dørk i min Albin 25, 1971 modell. Ideen er å lime fast 5 mm teak-finer plater kjøpt hos Maritim på mine gamle dørk plater. Utkutting og tilpasning har til nå gått meget bra, men jeg er litt nervøs for selve limingen og hvordan jeg skal få plate - endene slitesterke og hindre oppflising. Er det noen som har noen gode forslag til følgende:

- Hvilken type vannfast lim bør jeg bruke?

- Finnes det en type beslag som kan monteres på plate - endene som bygger minimalt og som blir minst mulig synlig?

Ser frem til gode tilbakemeldinger!

p1010095.jpg

p1010181.jpg

Redigert av trikola (see edit history)

Du behøver ikke å bruke dyr epoxy for å feste dørken. Bruk heller Marin & Teknik fra Casco - den holder!!

Det finnes også andre tilsvarende produkter som Tec7 m.v. Ulempen med sistnevte er at den er, etter min mening, for hard

når den er ferdig herdet. Jeg har limt flere tilsvarende dørker/dekk/dollbord og så langt har jeg ikke hatt problemer av noen slag med

Marin & Teknik. Litt problemer har jeg hatt med andre typer. En annen fordel med sistnevte er at det er ikke så farlig om fu får det på hendene, eller andre steder. Det er lett å bli rein.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...