Hobby 430 Sport Startet 30.November.2009 Link til dette innlegget Startet 30.November.2009 Som tittelen sier så lure eg på om de er noen som har rengjort kjølkanaler osv på en MD11? hvilke verktøy blei brukt osv? skal til å begynne med denne jobben på min motor og trenger kanskje noen tips og erfaringer Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Bartesam Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Får kjøpt sitronsyre på apoteket. Det gjør susen det, men det er jo en grense hvor mye dritt den fjerner også. Sjøvannskjølt motor som skal renses Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Hobby 430 Sport Svart 30.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 De er en sjøvannskjølt motor ja, så de må mekainsk rengjøring til!!! Men hvilken? sandblåsing?? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Jeg tok av topparna og tok med meg sylindrarne hjem....sen mekanisk rengjøring = skrutrekker og ståltråd........ sitronsyre, systemrens etc etc funke ikke, prøvde det først, sand o snekkskal sitter som sement i bunn...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hobby 430 Sport Svart 30.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Gunga Din: Har du noen biler av jobben?? Var de også en VP?? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 nei..det var ett jobb jeg gjorde før 15 år sedan, da jeg monterte en ferskvannskjøling på en Joda24 jeg hade da ! men du finner bra bilder o beskrivninger her http://www.kongstad1.net/paranter/artiklar/artiklar.php Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bernt Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Ta ut frostlokka og bruk ståltrå og trykkluft , det funker . Gjør det samme på manifoilen, den gror igjen. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 30.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Ta ut frostlokka og bruk ståltrå og trykkluft , det funker . Gjør det samme på manifoilen, den gror igjen. Bernt Takk for tipsa, manifoilen har eg gått over og den er veldig bra, untatt svanhalsen men den er laget ny i 316 Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.