TrondT Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Hvordan havner du ut i pris ut fra oppsatt pris? Er det mye rom for pruting "over there"? Har sett litt på UK båter og er ganske så nysgjerrig på hvordan andre ender opp prismessig TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Tom Rør Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 I følge brokeren, så var det ikke mye å gå på, da eier hadde avslått flere bud som ikke lå veldig mye lavere enn prisantydning.Denne aktuelle båtmodellen, har jeg heller ikke sett på markedet her i Norge, så det blir i dette tilfelle å sammenligne med lignende modeller/årsmoddeller av andre fabrikater. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Jeg sitter og regner litt på Princess/Fairline og blir overrasket over feks de i Stavanger som priser båten til nesten 800.- når jeg finner den samme i UK listet til 419.-... Må jo være litt å hente? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Svolværpostei Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Tenker du på den 330'en på Finn blir vel regnestykket noe slikt: 400.000,- (pris i uk) + 60.000 (HK) + 50.000,- (transport) * 1.25 (MVA) = 637.500,-. Så joda, det er 157.500,- spart. Jeg ville gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Jeg har en Birchwood 370 Commando i kikkerten, men jeg har ikke noe referanser på den.Tror det har skjedd noe med produsenten.Konkurs eller noe slikt.Leste på et engelsk forum om noe sånt.Er ikke sikker på om de fremdeles produseres i England lenger.Typen båt tiltaler ihvertfall meg. Sitér dette innlegget Link to post
Sealine37 Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Har allerede kjøpt båt som ligger i UK og er i samme "dilemma" når det gjelder å få den til hjemlige farvann. Er ikke helt komfortabel med å ha den liggende der borte helt til våren, men jeg kommer nok ikke til å seile den hjem på vinterstid. Har undersøkt med skipsfrakt og det blir dyrt, pluss at krybbe etc må organiseres. Er åpen for forslag og kontakter. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Hva kostet frakten Sealine 37 ? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Pristilbud: < Princess 315 from Lymington, Hants to Brevik, Norway. At the moment the transport company cannot find a ferry to go direct to Bergen as D F D S have stopped their sailings. They have found that they can get a ferry to Brevik, Norway... Transport cost = £8650.00 + v a t if applicable. This to include insurance, permits, ferry fares, preparation of custom papers but to exclude craning on and off transport. > Og så kommer tydeligvis løft på/av båt i tillegg TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Kaldfisk Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Tenkt på kanalene ? Inn på Vlissingen eller Maasbøyen - bare et lite stykke fra Dover. Ut igjen i Hamburg eller ev. Kielerkanalen. Er grunnt og kan være tung oppover hollandske kysten, og langt mellom Terschelling og Helgoland - kan bli slitsomt. Men helt ok om en er heldig med været Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Kjetel Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Enig med kes. Betal noen til å få den over for deg. Ihvertfall hvis du ikke får med deg noen som har gjort dette før og er motorkyndig. Hvis du er litt uheldig med været kan det bli tøft. Jeg fikk et tilbud fra et firma som heter Professional Yacht Deliveries Ltd. (+44 1539 552130). De skulle ha 30.000,- for å frakte en Fairline 36 fra Guernsey til Oslo. Det var inkludert alt bortsett fra diesel. De seilte med 3 stykker; skipper, mekaniker og matros. Kom aldri så langt at jeg brukte de, men de virket proffe. Andre er sikkert billigere, men tatt i betraktning at dette inkluderte 3 stykker som skulle bruke 6-7 dager på turen, mat og returfly og full vask før overlevering synes jeg det er helt greit. Dette hørtes ut til å være utrolig billig. Jeg fikk selv en pris på 4500£ + reise hjem til England igjen. De krever ofte også at båten har en nylig teknsik survey, ettersom jeg forsto. Pristilbud: < Princess 315 from Lymington, Hants to Brevik, Norway. At the moment the transport company cannot find a ferry to go direct to Bergen as D F D S have stopped their sailings. They have found that they can get a ferry to Brevik, Norway... Transport cost = £8650.00 + v a t if applicable. This to include insurance, permits, ferry fares, preparation of custom papers but to exclude craning on and off transport. > Og så kommer tydeligvis løft på/av båt i tillegg TrondT Ca. den samme prisen som jeg fikk. Kraning av og på kom 800£ + vat, krybbe kunne bygges eller leies, billigste alternativ jeg fant var ca 2000£ inkl. vat. I tillegg må båten fraktes fra nåværende hjemmehavn til Lymingthon. Blir fort 110.000 +++ og i tillegg kommer jo vår herlige moms. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Er det noen spesielle formelle krav til nautisk kompetanse for å gjøre en slik tur selv? Jeg tenker da på om en må ha papirer på kystskipper'n eller lignende. Hvordan er det hvis man skal inn i kanalene? Noen spesielle krav der? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Er det noen spesielle formelle krav til nautisk kompetanse for å gjøre en slik tur selv? Jeg tenker da på om en må ha papirer på kystskipper'n eller lignende. Det vil i første rekke avhenge av flaggstaten. Hvis båten er registrert som norsk fritidsbåt behøver man ikke noen formell kompetanse før lengden blir 15 meter. Hvordan er det hvis man skal inn i kanalene? Noen spesielle krav der? På kanalene i Europa kreves i utgangspunktet CEVNI-sertifikat. På enkelte større vannveier, som f.eks Rhinen har man egne, litt strengere regler. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hydrox Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Har allerede kjøpt båt som ligger i UK og er i samme "dilemma" når det gjelder å få den til hjemlige farvann. Er ikke helt komfortabel med å ha den liggende der borte helt til våren, men jeg kommer nok ikke til å seile den hjem på vinterstid. Ikke umulig jeg setter meg i samme klypa nå, med plan om å kjøre hjem rett over påske. Hva med en båtplassen konvoi fra Dover til Kristiansand? Sitér dette innlegget Link to post
Sealine37 Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Ikke umulig jeg setter meg i samme klypa nå, med plan om å kjøre hjem rett over påske. Hva med en båtplassen konvoi fra Dover til Kristiansand? Min båt ligger i Scotland slik at det mest naturlige for meg vil eventuell bli og seile via Shetland på vei til Bergen. Ser jo ut til at det er en god del som har kjøpt/vurderer å kjøpe båt i Uk slik at tanken om å koordinere slik at en blir mer enn en båt er god. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 På kanten til at være OT - men læs denne fængslende og fascinerende beskrivelse af en hentetur i 1974, hvor en helt ny Moonraker skulle sejles fra UK til Danmark. http://moonraker.dk/danish/Bibliotek/Rejse...Rapport_304.pdf Jeg er sikker på at den hos de fleste af jer vil føles meget realistisk :-) Anders Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 (redigert) Tenker du på den 330'en på Finn blir vel regnestykket noe slikt: 400.000,- (pris i uk) + 60.000 (HK) + 50.000,- (transport) * 1.25 (MVA) = 637.500,-. Så joda, det er 157.500,- spart. Jeg ville gjort det. Du må ikke glemme moms av verdien av transporten også skal omfatte dieselforbruk hvis båten er kjørt over. Husk for all del også miljøavgiften på kr. 58,- pr.kjøleskap. I mitt importregnskap står dette som separate poster. Heldigvis var det bare ett kjøleskap ombord så jeg slapp billig...... Redigert 2.Desember.2009 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Du må ikke glemme moms av verdien av transporten også skal omfatte dieselforbruk hvis båten er kjørt over. Husk for all del også miljøavgiften på kr. 58,- pr.kjøleskap. I mitt importregnskap står dette som separate poster. Heldigvis var det bare ett kjøleskap ombord så jeg slapp billig...... Hadde tenkt på det 50.000,- var oppdelt i (30.000,- i betaling til transportfirma og 20.000,- i diesel) * MVA. Men det er uansett kanskje et for lite estimat, jeg regnet med å fylle 1600l diesel billig på Guernsey. Forøvrig skulle jeg gjerne fått testet tilbudet jeg, hadde det ikke vært for den tullingen som kjøpte båten "min" 2 dager før jeg hadde billett over. Og da hadde skuta til alt overmål ligget til salgs i 6 måneder. Sitér dette innlegget Link to post
hosh Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Har allerede kjøpt båt som ligger i UK og er i samme "dilemma" når det gjelder å få den til hjemlige farvann. Er ikke helt komfortabel med å ha den liggende der borte helt til våren, men jeg kommer nok ikke til å seile den hjem på vinterstid. Har undersøkt med skipsfrakt og det blir dyrt, pluss at krybbe etc må organiseres.Er åpen for forslag og kontakter. skal hente en sealine 420 om en uke eller to..er klar for selskap.97018068 Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Tom er allerede hjemme... Se denne tråden. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
hosh Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Ikke umulig jeg setter meg i samme klypa nå, med plan om å kjøre hjem rett over påske. Hva med en båtplassen konvoi fra Dover til Kristiansand? er klar for konvoi .har kjøpt en 420 sealine der bortetlf 97018068 Sitér dette innlegget Link to post
hosh Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Hva kostet frakten Sealine 37 ? 60000 fra grimsby me seacargo for 42 fot Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.