Hantoo24 Startet 30.November.2009 Link til dette innlegget Startet 30.November.2009 (redigert) Jeg har en Peugeot MD21 motor hvor endedekslene til kjøleren har begynt å lekke litt. Men så kommer problemet, jeg finner ingen endedeksler som er like mine på nettet. Har tatt et par bilder i håp om at noen kan hjelpe meg. Har vært i kontakt med Vilberg som forhandler bowman og han mente at dette ikke var en bowman kjøler. Kd Trading hadde kun 1 av typene(endedeksel B) Endedeksel A: 1. Diameter: 74mm. 2. Diameter: 38,5mm 3. Diameter: 22mm Endedeksel B: 1. Diameter 70,5mm 2. Diameter 22mm Endedeksel C: 1. Diameter: 56mm 2. Diameter: 32mm Motoren ser forresten slik ut: Redigert 30.November.2009 av echo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Dette har sannsynligvis ikke noe med VP's MD21 å gjøre, VP produserte sine egne varmevekslere. Enklere å svare om du kan poste bilder av motor og varmeveksler. Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 30.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 bilde av motoren ligger ute. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Prøv en tlf. til dette firmaet i Sverige. http://www.rodahl.se/ Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Ser bildet nå, ingenting å gjøre med MD21 dette, bortsett fra at basismotoren kan være den samme, XDP 4.90. Det er ikke den varmeveksler/eksosmanifolden Bowman leveren til den motoren: Men Bowman bruker mye av de formstøpte gummi-adapterene så det kan vel tenkes de har en som passer. Har de sprukket? Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Det stemmer kanskje at dette ikke har noe med MD21 å gjøre da jeg ble fortalt det av selger. Har lest litt på nettet nå og ser ut som dette er en DTP-62 (XDP-90). På motoren står det "dtn" på siden, om det kan være til hjelp. Har de sprukket? Ja den ene er sprukket (type B), mens de andre går nok i stykker i løpet av 1-2sesonger. Vil uansett bytte dem siden jeg har tatt ut motoren av båten pga jeg skulle lakkere den og fikse el-anlegget. Slik ser den ut per i dag. Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 (redigert) Likner litt på denne: http://www.boote-forum.de/showthread.php?t=24543 Jo, må være denne, link til DTN manual Redigert 1.Desember.2009 av fredivar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Takker for linken fredivar, svært nyttig. Men finner ikke noe info om endedekslene i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Etter hva det står på de fleste internettsider er peugeot XDP4-88/90, DTP 620 og Indenor samme motor. 88 var vel på 2,0 l, 44kW/60hk og 90 på 2,1 l, 55kW/75 hk. DTP 620 og Indenor er vel en annen betegnelse på 90 motoren. Det virker også sånn på nettsidene til http://www2.burningzone.nl/engine/peugeot.html og http://forums.sbo.sailboatowners.com/showthread.php?t=91401 Dersom det stemmer har http://www.rodahl.se/ deler. Sitér dette innlegget Link to post
Lom Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Hadde en Indenormotor i forrige båten. Byttet ut ett endedeksel maken til "C". Fikk tak i den gjennom et vrksted i Slagendalen ved Tønsberg, og mener at det var en Vetus-del. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Etter hva det står på de fleste internettsider er peugeot XDP4-88/90, DTP 620 og Indenor samme motor. Selve basis motoren er produsert av franske Indenor og heter XDP 4/90. Når Volvo-Penta solgte den med sin marinisering kalte de hele 'pakken' for MD21. Antar at DTP620 er navnet på en annen leverandørs marinisering. Ble også brukt i personbiler, bl.a. av Peugot og Ford. http://www.indenor-retro.de/englisch.html Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 (redigert) Har sendt mail til Rodahl nå i håp om dem kanskje kan hjelpe meg. Det skal ikke være lett å ha en motortype som har gått ut av produksjonshallen.... Lom, mener du Tønsberg Turbo Diesel? Hadde jo vært greit om jeg kunne få tak i delene i norge slik at jeg slipper moms. Redigert 1.Desember.2009 av sjens1@broadpark.no (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lom Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Ja, det var på Tønsberg Turbo Diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 2.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Fikk svar fra Rodahl i dag og dem hadde kun deler til bowman. Han mente at endedeksel "c" var en vetus del. Så da vet jeg hvor jeg får tak i endedeksel "B" og "C", men "A" er fortsatt ukjent. Venter fortsatt på svar fra Tønsberg Turbo Diesel.... om ikke dem vet, så må jeg vel bygge om hele kjølinga på motoren.... Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 hør men kd i bergen kansje di har sånna endedksel deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.