gh78 Startet 30.November.2009 Link til dette innlegget Startet 30.November.2009 Hei Har kjøpt meg en Garmin 525s med giver for hekkmontasje. Skal montere det på en goldfish 22 som gjør ca 50 knop.. vil giveren redusere båtens topp hastighet? Liker ikke tanken med å borre skruer in i skroget under vannlinjen. Skal selv bruke tetnngsmiddel..men men.. Ka med å lime brakett fast med 2 komp spes lim?? Meininger? GH Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Spørs om det holder, for giveren er avhengig av å være under vann for å funke optimalt Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
gh78 Svart 30.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 skal lime den ved samme plass som den skal skrus.. er usikker på hvor mye motstand det det i giveren.. Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Tror nok du bør bruke både skruer og lim. Sjekk om du kan bruke korte syrefaste skruer og montere slik at du ikke trenger å bore igjennom skroget. Forbor i 2 trinn først med en tynn bor, si 1mm om skruene er 5mm. Bor i skroget nesten like langt som skruen skal inn og så borer du med en ca 3mm bor i halve skrue lengden. Fyll borehullene med super epoxy.. lim fast svingeren og skru til i samme operasjon. Dette bør holde og være tett. Nå vet jeg ikke hvilken svinger du har valgt, men om det er en med bare giver for ekkolodd, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for fartsreduksjon. En svinger med hastighets måler har vel teoretisk noe større motstand, men det kan heller ikke være mye.. Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Hei OK, eg går for den:) Takker for meget bra svar! GH Sitér dette innlegget Link to post
los Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 vil giveren redusere båtens topp hastighet? Hvis du har kjøpt standard giver vil du sikkert ikke merke rare fartsreduksjonen på topp hastighet Er ikke så store saken. http://www.garmin.se/.adimg?i=7493&v=Preview Har du derimot en større giver taper du nok noen knop. Eller kan du jo bare vippe den opp når du skal kjøre full blås da du neppe kommer til ha kontakt med bunnen uansett i 50 knop. Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Hei Stemmer at det er denne eg har kjøpt. skal monteres nå i vinter sammen med forbruksmåler.:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.