JGH Svart 2.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Ser at SPX 10 er brukende for båter opptil 40 fot og 11 tonn, må vel kunne brukes på 37 fot og 6 tonn uten problem da? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
volfro Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Ser at SPX 10 er brukende for båter opptil 40 fot og 11 tonn, må vel kunne brukes på 37 fot og 6 tonn uten problem da? Tja, det er jo litt opp til hvor mye sikkerhetsmargin man velger å ha. Visst eg husker rett så kan spx 10 ha 10 amper kontinuerlig belastning. På min båt trekker pumpen ved litt mye gain og dårleg vær 5-15 amper i peak, normalt kanskje ca. 5 amper. Eg ønsker ikke å ha det så knappt, da det har en tendens til å bli dyrt til slutt alikevel. Er jo kjedelig å måtte handstyre berre fordi været blir litt dårligere. Så har det jo en del med fks. lagringspunktet på roret og hvor tung båten er på roret når det blåser litt. Dette variere jo kraftig fra båttype til båttype. Så her er vel ingen fasit. Kanskje best å høre på hva leverandøren anbefaler til din båt? Med min drivunit anbefalte dei spx 30, og det er nok korrekt. (bakdelen er jo selvfølgelig prisen) Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 (redigert) Jeg valgte denne hydr. enheten : http://seatronic.no/autopilot-drivenheter-...drivenhet-p-618 For å drive denne bør en ha en SPX30, da denne kan levere 30A strøm (SPX110=10A) Men det har nok en del å si hvordan opplagring av ror etc er, og hvilken forventninger man har til en AP. Det kan jo være en ide å snakke med folk med tilsvarende båt, eller større. (Hvilke AP har f.eks Sun flyer. og er han fornøyd?) Synes forresten at 2600 £ ikke var dyrt, ferding montert. Tror min kom på rundt 40K Nok, umontert Redigert 3.Desember.2009 av Junke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 (redigert) Den opprinnelige titelen på tråden tilsier interesse for generelt kjøp av båtutstur i Storbrittannia. I "gamle dager" var det en utmerket sjappe like over veien for Liverpool Street station i London. Butikken var en skikkelig norsk "landhandel", trang og full av varer i hyllene. De flyttet pga for høy husleie. Noen som husker hvor de ble av, og enda bedre, hva som er deres internettadresse? Redigert 4.Desember.2009 av Laholm (see edit history) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Tror de het Liverpool Yacht Centre - LYC (var innom der noen ganger jeg også). Får ingen treff på google på det nevnet, så om de fortsatt er i virksomhet så har de byttet navn. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.