Jawik Svart 4.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 (redigert) Aggregatet vil ikke bli anvendt i nærheten av andre sjøfarende. Tar da litt hensyn til mine medmennesker. Forøvrig er det meningen å lydisolere kassen, for slik det er nå er støyen i meste laget (bruker øreklokker med NRK), selv for meg som helst så at motoren også var ute av båten. Seiler jo 90 % av tiden uansett. Eksosslangen er det største problemet nå for tiden og denne er det også meningen å beskytte. Forøvrig er det meningen å bruke aggregatet til lading av batteriene med 60 Amp. da dette er rimeligere (dieselprisen) i det lange løp, enn å starte opp 130 Hk Perkins, også får en jo noen tilleggsfunksjoner som kan anvendes til f.eks. Wafler. Har ikke nevnt dette tidligere, men dette prosjektet er ett forsøk, for å se om denne løsningen egner seg i båten. Alternativet mitt er å plassere det på dekk i bakkanten av masta i en kasse. Skulle det vise seg at nåværende løsning kan anvendes blir aggregatet plassert i maskinrommet og ombygd på eksosen med vannkjøling. Muligens med en liten dieselmotor med vannkjøling. Om andre skulle finne på noe lignende får jeg håpe at de vet hva de gjør for jeg tar ikke på meg det ansvaret Redigert 4.Desember.2009 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Kurt Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Men ombord vil ikke slangen la seg tre innpå stussen. Og da lurer jeg på om noen vet noe som ikke jeg vet. Den fleksible stålslangen lar seg trekke og forkorte alt etter hva en ønsker. Denne type fleksible stålslanger kan vris slik at diameteren økes eller minskes litt avhengig av hvilken vei den vris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.