stige Startet 1.Desember.2009 Del på Facebook Startet 1.Desember.2009 Har en Contrast 36 som jeg vil skifte innvendig kledning. Har noen erfaring med dette. Må jeg fjerne alt gammelt lim? Takk Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Reparere gammel seilbåt . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Venter i spenning på hvilke svar du kommer til å få. Jeg skal restaurere lugaren framme, trekke om tak og sider, ikke så stort prosjekt, men stort nok. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Bruk SØK funksjonen så får du frem tidligere tråder omdette emnet, som f.eks dette: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=2417 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
stige Svart 2.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Takk for innlegget Trophy. Er helt fersk her Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 2.Desember.2009 Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Contrast 36 - da er vi to! Har lite erfaring med slikt arbeide , er det forpiggen eller akterlugar du tenker på? tenker du å lime på ny skai eller kanskje montere treribber slik som i feks Najad og HR? Velkommen til baatplassen forresten....... Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
stige Svart 2.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Hei Rolf. Hyggelig med Contrast 36 eiere:) I første omgang blir det i forpiggen. Det blir nok å lime på ny skai. Er litt usikker om jeg skal ta ned hyllene på begge sider? Ellers er det en litt sliten Contrast vi har fått oss, så det blir nok en del oppussing her og der Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 2.Desember.2009 Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Finnes dette firmaet enda "norsk titanduk as" og hvor holder de til, og kanskje noen har ett tlf.nr. også. Sitér dette innlegget Link to post
stige Svart 2.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Det virker som de er i drift. Her er litt info: Kontaktinformasjon Telefon: 33 06 62 00 E-post: titanduk@titanduk.no Besøksadresse: Industriveien 5 3080 Holmestrand Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 2.Desember.2009 Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Takker og bukker så sent på kvelden Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 2.Desember.2009 Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Er nok lite håp der desverre. Norsk Titanduk er konkurs. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
benq Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Det var jo og en beskjed å få tidlig på morgenen. Men finnes det noen andre som forhandler slikt trekk som det henvises til? Sitér dette innlegget Link to post
Octant Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 ...Men finnes det noen andre som forhandler slikt trekk som det henvises til?... Ta en titt hos Sleipner Motor AS Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Contrast 36 - da er vi to!.... Nei, minst tre ! Velkommen til Båtplassen og gratulerer med flott båt ! Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Skiftet skottbekledning på min Willing og gjorde følgende erfaringer. Så godt som mulig bort med all lim, skrapet og pusset,vasket med fettfjerner og rikelig med ferskvann. Og vask gjerne en gang til, og en til. Kjøpte skottbekledning hos båthandel, Tolema Porsgrunn. Vannbasert kontaktlim, gasset ikke mye, men husk kullfiltermaske og gå ut og trekk frisk luft ca pr. 30 min. Vannbasert kontakt lim har den fordelen at limingen kan korrigeres i litt tid etter liming, ca 30 min. MEGET NYTTIG. MVH Rolf-Eigil Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Nei, minst tre ! Ja selvsagt - vi hadde jo en hyggelig dialog før jeg kjøpte min. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
stige Svart 3.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Takk for tipset rolf-eigil. Hadde du noe problemer med at skottbekledning krympet noe?? Har hørt at dette kan bli et problem. Til Contrast seilere: Er det Contrast klubb i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 (redigert) Ingen egen Contrast klubb i Norge lengre. den er gått inn i det svenske Contrastförbundet, Kan anbefale medlemsskap, det gir adgang til forum og masse dokumentasjon, tegninger, oppgraderingstips osv. Ellers har du også den danske Contrast Klub DK, du får gratis adgang her om du er medlem i den svenske klubben. Ikke så stor aktivitet på forumet der da. Redigert 3.Desember.2009 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Trond Iversen Svart 17.Desember.2009 Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 Hei, Vi selger skrogtrekk, 3mm pvc, til mange i løpet av sesongen. Har solgt fra samme leverandør i mange år, og har ikke fått tilbakemelding på at det krymper! http://www.tolema.no/Avdelinger/Produkter/...kk_og_skai.aspx MVH Tolema AS Trond Iversen PS: God Jul til deg Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 18.Desember.2009 Del på Facebook Svart 18.Desember.2009 Vi selger skrogtrekk, 3mm pvc, til mange i løpet av sesongen. Har solgt fra samme leverandør i mange år, og har ikke fått tilbakemelding på at det krymper!http://www.tolema.no/Avdelinger/Produkter/...kk_og_skai.aspx Vi selger sier du ,har vi på BP noen % å hente da eller ? Ikke for å skli ut tråden her men, skal ha meg en Eber D4 . Ser dem selger det på den HP du linker til ,tar en stk jeg om du har et bra tilbud ? Send meg gjerne en IM ,så slipper tråden å skli ut mere nu Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Trond Iversen Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Hei igjen, Send henvendelse til trond@tolema.no så skal vi finne en god pris Trond Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.