Jump to content

Contrast 36, skifte innvendig kledning. Tips ønskes.

stige

Recommended Posts

Contrast 36 - da er vi to!

Har lite erfaring med slikt arbeide , er det forpiggen eller akterlugar du tenker på?

tenker du å lime på ny skai eller kanskje montere treribber slik som i feks Najad og HR?

Velkommen til baatplassen forresten.......

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Skiftet skottbekledning på min Willing og gjorde følgende erfaringer.

Så godt som mulig bort med all lim, skrapet og pusset,vasket med fettfjerner og rikelig med ferskvann.

Og vask gjerne en gang til, og en til.

Kjøpte skottbekledning hos båthandel, Tolema Porsgrunn.

Vannbasert kontaktlim, gasset ikke mye, men husk kullfiltermaske og gå ut og trekk frisk luft ca pr. 30 min.

Vannbasert kontakt lim har den fordelen at limingen kan korrigeres i litt tid etter liming, ca 30 min.

MEGET NYTTIG.

MVH Rolf-Eigil

Nei, minst tre !

Ja selvsagt - vi hadde jo en hyggelig dialog før jeg kjøpte min.

Rolf

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Ingen egen Contrast klubb i Norge lengre. den er gått inn i det svenske Contrastförbundet, Kan anbefale medlemsskap, det gir adgang til forum og masse dokumentasjon, tegninger, oppgraderingstips osv.

Ellers har du også den danske Contrast Klub DK, du får gratis adgang her om du er medlem i den svenske klubben. Ikke så stor aktivitet på forumet der da.

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

Roald Amundsen

• 2 uker senere...
Vi selger skrogtrekk, 3mm pvc, til mange i løpet av sesongen. Har solgt fra samme leverandør i mange år, og har ikke fått tilbakemelding på at det krymper!

http://www.tolema.no/Avdelinger/Produkter/...kk_og_skai.aspx

Vi selger sier du ,har vi på BP noen % å hente da eller ? Ikke for å skli ut tråden her men, skal ha meg en Eber D4 . Ser dem selger det på den HP du linker til ,tar en stk jeg om du har et bra tilbud ? Send meg gjerne en IM ,så slipper tråden å skli ut mere nu :wink:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...