Jump to content

Hortentreffet 2010

Astor

Recommended Posts

Da jeg satt i treffkomiteen fikk jeg alltid denne forespørselen av et profilert BP-medlem i begynnelsen av desember. Når blir treffet?

Blir det i Horten som tradisjonen tro eller Åsgårdstrand? Tiden fram til sommeren går utrolig fort. Og gaver skal samles inn.

Jeg oppfordrer folk til å slenge seg med da dette er et av sommerens høydepunkt for oss her i Oslofjorden. I fjor tror jeg vi satte rekord i antall båter med drøye 40 ankomne Indre havn.

trffet_2009.jpg

Sol og fint vært har alltid preget Hortentreffene.

treffet_2.jpg

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Selvsagt blir det treff til sommer'n og på sykehusbrygga ,så sant det ikke dukker opp noe spesielle uventa greier.Litt tidlig å tenke treff enda ,men det er mye jobb og mye som må fixes i forrkant .Så det bikker ikke mye over på nyåret før vi er i full gang tipper jeg , men som sagt så er det litt tidlig enda .

Men en ting vi har snakka mye om er været ,hva om det bøtter ned hele treff helgen?Da blir det lite sosialt og dermed lite gøy på treff vil jeg tru,så hva med et mega telt ? Kan kansje få leid inn et til en rimlig penge ,gutta kommer å setter opp det vi trenger med vår hjelp.Da kunne alle sitte inne tørt å godt , om det skulle bli dritt vær.Men noen må betale dette ,men som jeg sa så tipper jeg vi får en spesialpris da jeg kjenner gutta som har dette .Kansje noe å tenke på ,jeg har messa om dette i flere år .Men vi har hatt flax med været , så det blir lissom aldrig noe tema på treffet . Etter mange år i treffkomiten , så har vi fått egen rutine på det meste .Men det er endel jobb og mye skal klaffe , for at vi skal få et vellykket treff .Det regner jeg med at vi skal klare til sommer'n også , etter alle flotte tilbake meldinger fra folk som kommer er det bare morro å være med . Men vi tar imot nissen å slapper av litt nå ,så tenker jeg vi er igang rett over nyåret . Så ikke vær redd Astor ,skal MYE til :ghost: om det ikke skulle bli noe Baatplasstreff og da på Sykehusbrygga som sist .

Men gjør jo ingenting om folk tenker gaver alt :wink:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Er det ikke altid helgen etter Ferder'n da , pga brygger å sånn . Så fort vi veit når den er så ,har vært prøvd helgen før noe som ikke gikk .Så om vi skal ha det på sykehusbrygga ,som jeg regner med .Så blir det etter Ferder'n , er jo dem bryggene vi bruker . Ser nå at Ferdern er 11/6-10 , så om det blir som det pleier .Ja da blir det BP treff 18/6-10. Men det er jo bare noe jeg trur nå etter hva vi pleier å gjøre , men kommer tilbake utpå nyåret med en dato.Men kan som sagt se ut som det blir 18/6-10

Tine IV

Etter ferieplanene til å dømmes, så starter min ferie mandag 19 juni, og siden jeg skal ha en dag perm pr. uke fra mars til ut august, så sparer jeg opp et par slike, og da kan vi reise på torsdagen og være på treffet fra fredag til søndag. Så da kan dere nok regne med å se oss igjen neste år.. om vi får komme :D

Og ja.. jeg stemmer for telt i tilfelle rottefelle :)

Redigert av Ulv I (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Morro Ulven ,klart dere skal komme på treff . Telt ja ,trur det er en knall ide .Det blir jo drittvær før eller siden ,selv om vi har hatt mega flax i alle år .Men som jeg sa ,regner det hele helgen så er det meste ødelagt av seg selv på en måte. Men å reise på treff i regnevær gjør jo ingen ting , men verre å være på treffet hele helgen i regnevær.Da hadde det vært digg med et mega stort telt , men det koster jo litt da.Men kjenner folka som leier ut detta,dem må sette det opp med vår hjelp og ta det ned søndag også med våres hjelp .Å det er stort ,mye større enn vi trenger .Men vi setter opp kun det vi trur at vi trenger ,sånn sett er det jo ok . Skal sjekke det litt jeg ,så kansje vi kan komme tidlig i gang med å evt bestille det .Er poppis å leie det veit jeg .

Tine IV

Og noe må en jo bruke penga til Runo. Med havneleie og inntekter fra lotteriet blir det jo et bra overskudd. Da vi ikke kan donere overskuddet lenger til Baatplassen.no, hvor skal da pengene gå?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

hva med et mega telt ? Kan kansje få leid inn et til en rimlig penge

Tine IV

Vi har jo pratet litt om dette før og jeg støtter deg nå som da :yesnod:

Det har jo spøket litt for været tidligere...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Hei alle Baatplassenvenner.

Søknad er avsendt Horten Havnevesen så vi får bare smøre oss med tålmodighet :rolleyes:

Tidspunktet ser ut til å bli 18-20 juni 2010 men er altså ikke "spikret".

Vi i komiteen har bestemt oss for stort telt, med mindre det blir spådd et fantastisk vær,....og har avsatt penger til nettopp dette teltformålet.

Meeeeen...folkens: Tenk gaver for oss. Lotteritjenesten Runo/Jørgen lover et større "underholdningsperspektiv" til neste år... :sweat::sweat:

Send meg gjerne en IM om du ligger inne med noe forslag om gaver så skal vi få avhentet de i tur og orden. På forhånd tusen takk.

Mvh Jørgen

Som Jørgen sier så har vi lagt av noen kroner til dette , men er på langt nær nok om det er snakk om vanlig pris .Men det håper vi jo selvsagt ikke på ,satser på spesialpris .Men er det knall vær tidlig i uka , å dem melder knall vær så faller vel dette bort .

Vi for bare håpe det ikke er noe andre greier på gang ,slik at vi kan få leid det og da til en ok pris . Lufta dette med Mc gutta i fjor , virka som det skulle la seg ordne .Om dem kommer på fredag's ettermidag å setter det opp , så er det jo endel folk på plass alt som kan hjelpe til . Det samme på søndag ,vi må hjelpe til da detta er sånn stort telt dem bruker til messer å sånn da veit dere sikker hva jeg snakker om . Jaja da er vi i gang igjen da , nå er det ikke lenge til Horten'streffet .Bare noe nisse surr og noen raketter + noen påskenøtter , så er vi nesten der :wink:

Tine IV

• 1 måned senere...

Hei jawik.

Se: innlegg på Hortentreffet 2009

Vi har fortsatt midler fra i fjor...som vil bli slått sammen med årets innkomst for så og bli skjenket til et godt formål....av helst maritim karakter.

Vi kommer til å bruke en lite del av fjorårets "pott" til leie av partytelt til årets happening som ennå ikke har fått dato "berammet".

Mvh Jørgen

Så vi har hadd reklamedrift siden ifjor - har ikke merket noe til dette. Ok dette siden det er Ingar som står bak dette. Har respekt for hans vilje. Men går ut fra at en fortsatt kan donere eventuelle kroner til BP uten å få disse i retur :wink:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...