Fiks Startet 3.Desember.2009 Del på Facebook Startet 3.Desember.2009 Denne instruksjonsvideoen ligger ute på nettet: Reparere hull i plastbåt Metoden som blir vist er absolutt ikke å anbefale dersom noen skal reparere skader på båten og viser at den som har laget videoen ikke er kompetent til å reparere plastbåter. MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Ble ikke veldig mye lurere av å se den videoen....men hva var det du reagerte på som var feil? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
SveinHa Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Akkurat det der er jo internetts store fordel og forbannelse, hvem som helst kan legge ut hva som helst. Nettopp derfor må ALT du finner på nett vurderes og sjekkes mot flere kilder. Den aktuelle videoen her er jo gjort av Pompel og Pilt selv (Far og sønn Helliesen). En mindre gelcoatskade som dette reparerer du ikke med 4-5 lag duk som legges oppå bunnstoffet. Håper de fleste ser galskapen i dette selv om Pompel og Pilt her ser seg selv som Guds gave til Båtfolket Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
BjornLie Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Det jeg reagerte på var at han la glassfiberen rett på uten å ha fjernet verken bunnstoff eller gelcoat. Det riktige er vel å slipe ned til ren glassfiber for deretter å bygge opp med nye lag glassfiber og polyester. En annnen ting er at han blandet polyester blanding før han beynte å klippe til glassfiberen. På den tiden det tar å klippe til glassfiberen er vel allerede polyester blandingen begynte å stivne en del.... Det er vel flere ting å sette fingeren på antar jeg. Et skoleeksempel på at det man ser/leser på nettet må man vurdere med et kritisk hode. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
knutza Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 (redigert) Denne videoen ble diskutert i denne tråden. Mye rart som legges ut på nett Redigert 3.Desember.2009 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Flere feil? Ja!! Man klipper ikke glassfiber, man river der det skal være overlapp. "Lufting" (få bort all luft i laminatet) utføres med rillet rulle i enten stål eller plast. Det skal ikke finnes "hvitt" i luftet laminat. Dette var skremmende dårlig. Dette er en instruksjon på hvordan man ikke gjør det og hvilke feil amatører kan gjøre i reparasjon. Håper at admin gjør "Båtskolen" oppmerksom på denne tråden - slik at de kan komme med egne kommentarer. Jeg synes likevel ikke at videoen skal fjernes, men gis "motsatt fortegn". Da har den stor verdi. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 (redigert) Mer fra samme kilde. Dersom dødmannknappen skal fungere, må den kobles til fører. Alle vet jo det, untatt ..... Gjett hvem som eier snutt.no. Reidar Redigert 3.Desember.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Her er de en til. http://www.snutt.no/Movie.aspx?MovieRef=c3...d2-0a3eece5e63f Maler båten under med 2 kopm svart maling rett oppå bunstoffet er så gale atte de er til å grina av.. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hasla 26 Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Syntes jeg kjenner igjen stemmen til fortelleren fra ett komi program han pleier og komme ,hvis det er realitet programmer osv.Han pleier og bare komme med swada.For håpe dem ikke begynner og selge båter osv,da må navnene på fartøyet bli Titanic 2 ,3 osv Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Hobby 430 Sport Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Reidar du tenker på eller Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hasla 26 Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 (redigert) Jepp mener det er han spiller alltid helt bak mål,beste han vet er og erte på seg folk som biter på. Redigert 3.Desember.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
KaRsK Svart 4.Desember.2009 Del på Facebook Svart 4.Desember.2009 Tror ikke han "spiller " heller :) Han er vel helst "mat " for en Valen parodi tenker jeg... Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 4.Desember.2009 Del på Facebook Svart 4.Desember.2009 Han som har "reparert" på prosjektet mitt tro... Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.