Jump to content

Misvisende instruksjonsvideo om plastreparasjon.

Fiks

Recommended Posts

Akkurat det der er jo internetts store fordel og forbannelse, hvem som helst kan legge ut hva som helst. Nettopp derfor må ALT du finner på nett vurderes og sjekkes mot flere kilder.

Den aktuelle videoen her er jo gjort av Pompel og Pilt selv (Far og sønn Helliesen). En mindre gelcoatskade som dette reparerer du ikke med 4-5 lag duk som legges oppå bunnstoffet. Håper de fleste ser galskapen i dette selv om Pompel og Pilt her ser seg selv som Guds gave til Båtfolket :headbang:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Det jeg reagerte på var at han la glassfiberen rett på uten å ha fjernet verken bunnstoff eller gelcoat. Det riktige er vel å slipe ned til ren glassfiber for deretter å bygge opp med nye lag glassfiber og polyester.

En annnen ting er at han blandet polyester blanding før han beynte å klippe til glassfiberen. På den tiden det tar å klippe til glassfiberen er vel allerede polyester blandingen begynte å stivne en del....

Det er vel flere ting å sette fingeren på antar jeg. Et skoleeksempel på at det man ser/leser på nettet må man vurdere med et kritisk hode.

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Flere feil? Ja!!

Man klipper ikke glassfiber, man river der det skal være overlapp.

"Lufting" (få bort all luft i laminatet) utføres med rillet rulle i enten stål eller plast. Det skal ikke finnes "hvitt" i luftet laminat.

Dette var skremmende dårlig. Dette er en instruksjon på hvordan man ikke gjør det og hvilke feil amatører kan gjøre i reparasjon.

Håper at admin gjør "Båtskolen" oppmerksom på denne tråden - slik at de kan komme med egne kommentarer.

Jeg synes likevel ikke at videoen skal fjernes, men gis "motsatt fortegn". Da har den stor verdi.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...