Geirh Startet 3.Desember.2009 Del på Facebook Startet 3.Desember.2009 Ser i Båtmagasinet at Norsk maritim Skole arangerer D5L ombord i Color Fantasy i februar,8 dager. Alt innkludert til en pris av 29000,- noen som har erfaring fra intensivkurs innen dette? meninger? Sitér dette innlegget Link to post
solkongen Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Ville heller gått for Poseidon sitt opplegg. Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Et kurs på 8 dager vil ha i snitt 15 undervisningstimer hver dag, det krever nok sitt av motivasjon og energi. Såvidt jeg kan se av nettsiden er det 39,000 for D5L, 29,000 for D5LA. Ikke billigste vei til D5L, men kanskje den raskeste. OBS: Jeg er selv tilknyttet en konkurrent. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Det er selvfølgelig mange her som er kjappere enn meg, men jeg vil komme med den påstand at for oss som har fått undervisnings situasjonen noen år på avstand, så er D5L og D5LA en utfordring som krever masse oppmerksomhet, repetisjon, og jobbing med oppgaveløsing for å føle oss komfortable med eksamen. Regner med at denne undervisningsformen ikke har en tverrfaglig som innbefatter alle fagene, så da er det opp mot en eksamen hver dag. Tror det kan bli rimelig tøft. Navigasjon og Astro er etter mitt syn de fagene som krever mest. Jeg tror jeg vil anbefale kveldskole høst og vår med en kveld i uken, eller Poseidons opplegg som ifølge BP medlemmer som har tatt dette er meget fornøyd med. Men lykke til med hva du enn velger. Masse flott input og kompetanseheving, samt positive bekjentskaper som knyttes i løpet av et slik kurs. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Geirh Svart 3.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Et kurs på 8 dager vil ha i snitt 15 undervisningstimer hver dag, det krever nok sitt av motivasjon og energi. Såvidt jeg kan se av nettsiden er det 39,000 for D5L, 29,000 for D5LA. Ikke billigste vei til D5L, men kanskje den raskeste. OBS: Jeg er selv tilknyttet en konkurrent. De kjører det nå på tilbud -10000,- på ordinær pris Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Ingen erfaring, men det høres ut som produksjon. Ta det hos Poseidon, Da får du råd til mye sosialt på det samme budsjettet. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 3.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Ingen erfaring, men det høres ut som produksjon. Ta det hos Poseidon, Da får du råd til mye sosialt på det samme budsjettet. Det har jeg prøvd å få til men på grunn av mitt yrke så har det ikke klaffet de 2 siste årene med helgesamlinger Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Geirh. Når Poseidon ikke passer din arbeidssituasjon: Jeg tok kurset gjennom Alfa Kompetanse, dog i Vestfold, men de har kurs flere steder i landet så det er verd et forsøk. Starter du på hjemstedet og befinner deg et annet sted i landet på kurskvelden kan du møte opp på det kursstedet som er nermest. De kjører eksakt samme fremdrift i pensumet. Gikk både i Sandefjord, Tønsberg og Holmlia/Oslo i løpet av kursperioden. Kjempepraktisk. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Poseidon Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Når det gjelder D5L, så vet jeg av personlig erfaring at sjøfartsdirektoratet er MEGET opptatt av at D5L-kurset skal være minst 120 timer. Direktoratet er også på konstant jakt etter utglidning i forhold til læreplanen for D5L. Man må vel nesten ha en timetelling på linje med advokater og bilmekanikere for å klare så mange timer i løpet av en uke Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
seilnerd Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Jeg har tatt både D5L og D5LA ved NMKS, men da på vanlig tid. Det er utrolig mye stoff man skal gjennom, og nå som jeg kjenner til pensum og vanskelighetsgraden, tror jeg et ukes langt kurs ville vært altfor naivt å satse på for min del. Men som en annen nevnte, for oss som ikke har sittet på skolebenken på en stund er nok disse kursene vanskeligere enn de som er vant med mange timer med pugging. Kunne vært moro og hørt hva strykprosenten er på disse intensivkursene! Sitér dette innlegget Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________ Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Jeg kan også opplyse om at man ikke får gå opp til D5L eller (A) som privatist (hvilket man kan gjøre til D5). Begrunnelsen fra direktoratet var at undervisningen var like viktig som selve eksamen. (Ikke be meg forklare forskjellen). Skeptisk til HighSpeed utgaven av D5L. HighSpeed har kort varighet. Holder til en eksamen - men uka etter..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.