Jump to content

Kanalsertifikat CEVNI - hvor?

avmønstret5

Recommended Posts

tok CEVNI i fjor høst over Dansk Sejlunion. Dette var ikke et nettkurs - jeg fikk tilsendt en liten bok med pensum og eksempler, og prøven på paper. Trengte bare en som bekreftet at jeg hadde fylt ut skjemaet selv...

Tror det hele kostet 2-300DKr

;-)

Karl/Sjøleik

• 1 måned senere...

Kansje dumt spm. men jeg blir litt usikker når jeg leser om dette kanalsertifikatet.

Jeg har D5La. Dette gjelder de fleste steder det er vann å seile på. Må jeg ha kanalsertifikat i tillegg.

Ferien går til Tyskland til sommeren så om noen kan gi et sikkert svar på dette? Poseidon?

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Kansje dumt spm. men jeg blir litt usikker når jeg leser om dette kanalsertifikatet.

Jeg har D5La. Dette gjelder de fleste steder det er vann å seile på. Må jeg ha kanalsertifikat i tillegg.

Ferien går til Tyskland til sommeren så om noen kan gi et sikkert svar på dette? Poseidon?

Per Harald

Nei du må ha ett kanalsertifikat på inlandsfarvann, vår andre sertifikat gjeller ikke der.

CEVNI gjeller alle kanaler i Europa undantatt Kielkanalen og Skandinaviske kanaler, vi har ikke kommersiell trafikk, av den omfattning, så dærfør har det gjorts undantag her.

her kan man ta det http://www.vastkustkretsen.se/Utbildning/Kursprogram

kursen og prøven klares av på en kveld

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...