Figaro Startet 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2009 Nå har min Webasto 32HL fra -91 tatt kvelden, og jeg har fått et godt tilbud på en ny 5,5kw. Men den bruker større dim. på luftslangene,(10mm større) Selgeren sa at det gikk greit, hvis jeg brukte ca. 1m av den nye og så koblet den til det eksisterende opplegget med en overgang. Har liten lyst til å trekke hele opplegget pånytt---- Spørsmålet er da om denne meteren er nok, så det ikke blir for mye press/varme på de gamle slangene? Den nye varmeren er jo mye mer effektiv, og hva en selger sier, er jo ikke alltid det riktige Er det noen som har denne varmeren, og er dere fornøyde? Hva mener forumets spesialister om dette? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Nor_west Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Jeg har selv en Webasto men 3500 det går fint med å ha en overgang,Den har fungert helt utmerket,så jeg er meget fornøyd med Webasto. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Jeg har Webasto 5500 og er veldig fornøyd med den ! Hører den nesten ikke ! Jeg bruker slangene fra en eldre Wallas, uten problemer ! Ville ikke vært beskymret for om slangen er 1 cm tynnere i diameter ! Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Monterte selv en Webasto 3500 og kompenserte for tynnere slanger som var montert ved å lage ett ekstra utløp,dette etter tlf til KCL som selger Webasto. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Hadde en 3.5 kw webasto i 3 år på forrige båt uten problem. Har nå hatt en 5.5 kw webasto i ett halvt år uten problem. Den nye har ett litt mer avansert betj. panel med flere muligheter. Strømsparemodus/ekstra booster modus i oppstarten/vanlig/og i ventilasjon modus kan man justere farten på viften trinnløst med termostathjulet. Og ikke minst egen av på knapp så man slepp å fingre med termostaten kvar gang. Eg kjørte den forresten i går en times tid på full guffe med kun 2 stk. 60mm webasto dyser åpne og det gjekk greit. (usikker på eksakt inner dia. på dysene, men vil tru det er i området tilsvarende ca. 80mm rør som du sikkert har)? Det eg liker best med webasto er det forholdsvis lave støynivået og den trinnløse vifta. På fullt øs så er det dog noe støy fra denne også. Eg løyvde noen meter med 60 mm slanger og en heil del 90 mm slanger (orginal webasto) visst noen er intressert. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 4.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Da går jeg ut fra at jeg kan bruke de gamle slangene, og bare ha ca. 1 m med 90mm nærmest varmeren. Jeg er forøvrig fornøyd med Webasto både mht. minimal støy, og varmeeffekt. Skal aldri ha noe annet. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Hansi Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Har gjort det samme da jeg byttet til Webasto 5000 i 2005 fra et annet merke. Gikk helt fint, ingen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.