Jump to content

Installering av ny Webasto

Figaro

Recommended Posts

Nå har min Webasto 32HL fra -91 tatt kvelden, og jeg har fått et godt tilbud på en ny 5,5kw. Men den bruker større dim. på luftslangene,(10mm større) Selgeren sa at det gikk greit, hvis jeg brukte ca. 1m av den nye og så koblet den til det eksisterende opplegget med en overgang. Har liten lyst til å trekke hele opplegget pånytt----

Spørsmålet er da om denne meteren er nok, så det ikke blir for mye press/varme på de gamle slangene? Den nye varmeren er jo mye mer effektiv, og hva en selger sier, er jo ikke alltid det riktige :lipseal: Er det noen som har denne varmeren, og er dere fornøyde?

Hva mener forumets spesialister om dette? :discuss:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Hadde en 3.5 kw webasto i 3 år på forrige båt uten problem.

Har nå hatt en 5.5 kw webasto i ett halvt år uten problem.

Den nye har ett litt mer avansert betj. panel med flere muligheter.

Strømsparemodus/ekstra booster modus i oppstarten/vanlig/og i ventilasjon modus

kan man justere farten på viften trinnløst med termostathjulet.

Og ikke minst egen av på knapp så man slepp å fingre med termostaten kvar gang.

Eg kjørte den forresten i går en times tid på full guffe med kun 2 stk. 60mm webasto dyser

åpne og det gjekk greit. (usikker på eksakt inner dia. på dysene, men vil tru det er i området

tilsvarende ca. 80mm rør som du sikkert har)?

Det eg liker best med webasto er det forholdsvis lave støynivået og den trinnløse vifta.

På fullt øs så er det dog noe støy fra denne også.

Eg løyvde noen meter med 60 mm slanger og en heil del 90 mm slanger (orginal webasto) visst noen

er intressert.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...