Jump to content

Maks 0,2 i promille i Sverige neste sommer..

Lagavulin

Recommended Posts

[...] selv om den ikke er kjørt en meter [...]

Om du gidder å bla litt i "rettsavgjørelser", på lovdata.no, vil du finne mange interesante tolkninger av "forsøk på fyllekjøring". Mest kjent er vel han som satt dritings i pasasjersetet og spiste pølse mens kompisen (den edru sjaføren) var inne på bensinstasjonen. Bilen begynner å trille, den drita pølsemannen drar til brekket og blir dømt for "å ha tatt kontrollen over motorvogn i beruset tilstand".

Overført til båt blir vel det: Du ligger for anker, ankeret glipper og du slipper ut litt ekstra line sånn at ankeret kan få tak igjen...

Mest kjent er el han som satt dritings i pasasjersetet og spiste pølse mens kompisen (den edru sjaføren) var inne på bensinstasjonen. Bilen begynner å trille, den drita pølsemannen drar til brekket og blir dømt for "å ha tatt kontrollen over motorvogn i beruset tilstand".

Har du en link til denne dommen? Siden du kjenner til saken så harr dui sikkert dokumentasjon å dele med meg...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Dommen er jo grei den, jeg trodde han stoppet bilen og ikke selv "tok" ned håndbrekket på en eller annen måte... Er han selv skyld i håndbrekket tas ned så har han selvsagt tatt kontrollen over bilen... I værste fall kunne jo et uskydlig menneske blitt skadet eller drept av en slik handling så et dette dømmes her rett...

Bilen begynner å trille, den drita pølsemannen drar til brekket og blir dømt for "å ha tatt kontrollen over motorvogn i beruset tilstand".

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

De fleste av oss oppegående personligheter er enig i at det er bedre å føre båt uten enn med promille.

Sakens kjerne er noe ganske annet. Noen kan være dritings etter ett par glass med vin eller cognac, andre er det ikke. Det handler om hvordan en bestyrer sin egen adferd. Er enig i at noen kan ikke mestre den kunsten og det er gjerne "folk i båt" fremfor båtfolk.

Grensen pr idag er grei nok, 0,2 er latterlig og medfører ingen reduskjon av ulykker men heller styrker den almene oppfatning om lav respekt for rettsavgjørelser.

På sjøen i dag ha vi nesten oforbeholdent ulykker basert på drukning, svært få av promille karakter under fart.

Før vi innførerer nye regler så bør de gamle overholdes :flag:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Dommen er jo grei den, jeg trodde han stoppet bilen og ikke selv "tok" ned håndbrekket på en eller annen måte... Er han selv skyld i håndbrekket tas ned så har han selvsagt tatt kontrollen over bilen...

Enig med Sydvesten.

Ifølge politimannen forklarte 19-åringen der og da at han hadde løsnet på håndbrekket. Dette var grunnen til at han anmeldte forholdet.

Synd at slike tilfelle benyttes til å latterliggjøre lovverket ved å underslå informasjon i saken.

Jeg som trodde Sverige var drømmelandet til "alle" der er det billig brennevin og rulletobakk.. Problemet er vel at "alle"muligens må legge om drikkevanene sine og vente sin daglige dose underveis til de er kongeriket Norge, eller kongeriket Danmark..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...