Jump to content

Maks 0,2 i promille i Sverige neste sommer..

Lagavulin

Recommended Posts

Hva jeg mener Andy!

Alkoholfri sone når fortøyd? Nei

At fører av båten skal ha under 0,2 under fart. Ja.

Passasjerer kan godt nyte alkohol under fart.

Og Andy, jeg liker godt selv både en øl og en dram. enkelte vil kanskje si at jeg liker det litt for godt. Men ikke under fart.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Den er god Mariell, respekter deg for det!

Du skal bare være klar over at det forslaget du referer vil frata deg de tingene du synes er OK.

Jeg har selv to kjøremønstre når jeg er i båt:

1. Når jeg er i ukjent farvann, over lengre strekninger eller andre potensielle fare faktorer: Er edru til jeg har kommet fram. Da er det godt med en ankerdram.

2. Når jeg skal besøke venner på en øy få hundre meter unna, det er stille og oversiktlig: Jeg sier ja takk til den cognacen jeg blir budt. Og kjører rolig hjem i lettbåten med redningsvesten på, tente lanterner og ekstra årvåkenhet etterpå.

Mitt poeng er: Jeg vil ikke la fanatikere som teller desimaler i ett og alt gjennom livet ta fra meg slike enkle gleder.

Enig Andy.

Jeg husker også godt argumentasjonen den gang det ble innført 0,2 grense i bil. Da det ikke kunne påvises at ulykkesstatistikken økte med 0,5 promille elle mindre, ble argumentasjonen at "vi vil gi et signal om at alkohol og bilkjøring ikke hører sammen". Det er Thaliban på norsk. Man blir frarøvet rettigheter og risikerer hard straff dersom man ikke følger fundamentalistenes livssynsregler.

Og når skal norske politikere forstå at de driter seg ut ved stadig å dilte ukritisk etter svenskene? Rene zombiene. Utrolig at vi fremdeles har pilsen i dagligvarebutikken. Men ikke på lørdag kveld, nei. På mandag morgen, derimot, kan du kjøpe så mye du vil.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Har vondt for å tro at det er promillen mellom 0,2 og 0,8 som har det store ulykke potensialet. De må heller overholde loven på de som har over 0,8. Det burde også vært et skille mellom hurtige båter og sakte båter. Jeg har alltid pils i sjekta når jeg er ute og tøffer i livsfarlige 5 knop, men føler ikke at jeg lever på kanten av stupet for det. Sjekta kjører jeg best når jeg har litegrann innabords med alle spakene og nesten ikke motorkrefter i det hele tatt. Er jo også vitsen med disse typer båter synes jeg at man skal skli rundt å kose seg, hvis ikke må man jo kassere den å kjøpe seg en hurtigere båt så man kommer frem. Men er enig med at hurtige båter bør man være edru for å kjøre. Vi må passe oss for ikke å ødelegge sjøen med for mye formynderi som det lett blir i Norge. Vi liker jo ikke å ha lov til å ha det fritt. Håper ikke svenskene smitter norske politikere med denne her potensielle inntektskilden for staten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...