Verrie Startet 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2009 Noen som vet om noen slike maskiner blir leid ut kortsiktig i Aust Agder? kona skal sy noen kalesjevinduer m.m., og vanlig symaskin som til vanlig brukes sliter litt med den oppgaven. Der skal også syes litt på le-trekk. Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Har ikke noen forslag, men blir det så mye dyrere og sette bort jobben da tro? Alt. så hender det at det ligger noen brukte maskiner på finn, under næringsmarkedet Her var det lite hjelp og hente, men... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Godt poeng, det er bare det at det rimeligste alternativ jeg har fått er omlag 8 000,- for jobben inklusive materialer (kalesjevindu samt bittelitt kalesjestoff). Jobben mener vi er gjort på en liten kveld. Kalesjevindu samt bittelitt kalesjeduk har jeg nå tilbud om til innkjøpspris. Kr 900.-. DA er det interessant å gjøre jobben selv, ikke sant? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Det var da en blodpris Er du forbi Holmestrand noe om dagene? I såfall ville jeg sjekket med Ellen og Kari Møbeltapetsererverksted Kjapp og rimelig. Jeg byttet 2 glidelåser der ifjor, samt sydd over noen sømmer. Betalte rundt 400 for dette De skal bytte vindu for meg også, men husker ikke pristilbudet jeg fikk. Det var under 1000 lappen ihverfall Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Evt selg maskina dere har og kjøp en Janome Easyjeans - den skal visst klare å sy ganske tykt før den gir opp, og koster ikke all verden heller. http://www.janome.no/?ItemID=1198 Janome Easy JeansVerdens mest solgte symaskin, en utrolig sterk mekanisk symaskin, flere ganger ´Best i test´. Janome Easy Jeans har ekstra høyt syfotsløft, perfekt til å sy over tykke sømmer og forenkler det å plassere tykke stoffer under foten. Den perfekte allroundmaskinen til alle typer søm. Båteieres favoritt til søm av bl.a. båtkallesje og setetrekk. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ÅtteGlass Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Jeg har flikket på et par sprayhooder i sommer med en Janome Easyjeans. Sydde opp alle sømmer på den ene, reparerte vindu og endel sømmer på den andre og skiftet i alt 4 YKK glidelåser. Maskinen klarte jobben fint så lenge jeg lot materen trekke frem stoffet selv. Brukte egne jeansnåler, og de dro lett gjennom 6-7 lag med duk. Maskinen ble kjøpt i Fredrikstad i fjor, til en grei pris av 3999,-. Regner med at den har betalt seg inn allerede i sparte reparasjonskostnader. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
finnmarken Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Hei Verrie! Kan kanskje hjelpe deg med utstyr. Hvis du er villig til å gjøre en syjobb relativt billig, skal du få låne utstyret gratis.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Godt poeng, det er bare det at det rimeligste alternativ jeg har fått er omlag 8 000,- for jobben inklusive materialer (kalesjevindu samt bittelitt kalesjestoff). Det var da litt av en pris. Selv har jeg nå kalesjen inne hos Måløy Båt og Industrisøm for bytte av bakre vindu på ca. 100x80cm. Jeg er blitt forespeilt en pris på ca. 500 kroner for arbeid og materiell. Porto frem og tilbake kommer i tillegg. Har kanskje fått ekstra bra pris som god kunde, men likevel? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Verrie Svart 6.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Det er mulig jeg skal forhøre meg litt rundt til uken, i håp om å få en rimeligere pris på arbeidene. Han jeg har brukt vet jeg er dyr, men gjør et kvalitetsmessig bra arbeid. Disse vinduer vi prater om, er kalesje for bruk langs dollbord fra styrhusbegynnelse til akterdekk. Dette for å slippe snø på dollbord om vinteren. Vi får se hva uken bringer. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Jeg ser du har fått flere gode forslag, og jeg kan bekrefte at EasyJeans gjør jobben. Jeg kjøpte en slik, og har sydd kalesje selv. Det er slett ikke vanskelig, og den kan jo brukes til mye annet også. Puter og presenninger f.eks. Fant min på Finn.no Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.