Hydrox Startet 6.Desember.2009 Del på Facebook Startet 6.Desember.2009 Har oppdaget at noen båter med bravo2 drev ser ut for å gå tregere enn tilsvarende båt med bravo1 eller bravo3 drev. Er dette tilfelle? Jeg tenker da på planenede båter som går mer enn 30 knop på fullt. Vil man kunne oppnå høyere fart på båten med å bytte til f.eks bravo1 drev? En del eldre båter med mercruiser diesel og drev går jo med bravo2 fordi mercruiser for en del år tilbake ikke hadde noe alternativ. Det var kun bravo2 som tålte dreiemomentet. I dag har vi jo bravo1x og bravo3x som tåler disse kreftene og da lurer jeg på om her er noen knop å hente på et slankere undervannshus. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Desember.2009 Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 En av de største forskjellene på bravo 1 og 2 er høyden på undervannshuset. På bravo 1 er maks størrelse på propell 16" mens bravo 2 har plass til 20" propell. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 7.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 Men er ikke propellhubben større i diameter på bravo2 enn på bravo1 og 3? Noe annet er jo utvekslingene, bravo1 kjører vel normalt med større turtall på propellene og det vil vel gi mindre slipp fordi vannet blir hardere. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Desember.2009 Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 Du ser egentlig forskjellen godt på denne siden. Såvidt jeg har registrert brukes bravo 2 på tyngre båter og bravo 1 på båter som går lettere. Jeg har sett båter med 3 ganger bravo 1/300hk diesel, men dette er slanke og lette båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.